QuickBit har rekryterat Nina Amjadi som Head of Brand & Marketing. Nina Amjadi ska i den nyinrättade rollen bygga samt leda utvecklingen av Quickbits varumärke. Det framgår av ett pressmeddelande. Quickbit ingår i Finanstids koncept “Veckans Aktie”.
Nina Amjadi har under ett femtontal år arbetat på byråsidan. De senaste åren har Nina drivit byrån North Kingdom i Los Angeles där hon jobbat med några av bolagets största kunder som Google, Disney, Riot Games och IBM. Innan dess var hon på Your Majesty i New York där hon hjälpte bolaget att växa under fem års tid och förberedas inför försäljning till tech-jätten Square.
“Det ska bli spännande att få vara med och bidra till Quickbits resa för att möjliggöra och förenkla handel med kryptovalutor. Digitala valutor är en självklar del av vår framtid, men trots att vi ser en kraftig ökning i antalet människor som vill investera i kryptovalutor, har Quickbit ett viktigt jobb att göra när det gäller allmän utbildning kring kryptovalutor och vad de kommer att spela för roll i våra liv.”, säger Nina Amjadi.
”Trots en stabil tillväxt de senaste två åren inser vi vilket skede vi befinner oss idag och behovet av att rekrytera de bästa talangerna som finns för att leda oss framåt. Med Ninas erfarenhet av internationellt varumärkesbyggande är jag övertygad om att vi kommer att kunna realisera den potential som finns hos Quickbit.“, säger Serod Nasrat, VD.
Nina Amjadi tillträdde tjänsten som Head of Branding & Marketing den 31 maj 2021.