Efter sju år på Socialminds, sociala mediebyrån som hon själv är grundare till, lämnar My Söderholm och satsar på ett nytt projekt: musikmediebyrån Emperial. Här kommer fokus vara att skapa koncept med musik i fokus, och fungera som en länk mellan varumärken, musik och kanal. På Socialminds har My jobbat mer ett flertal kampanjer i sociala medier, bland annat åt Circle K och Melodifestivalen.
– De senaste åren har det blivit allt vanligare att företag använder sig av prispressade stockmusik-kataloger där musiken inte alltid är av bästa kvalitet. Vår vision är att hjälpa företagen att hitta en egen musik-identitet. En bra låt är minst lika viktig för varumärket som en välproducerad reklamfilm. Musik förenar människor och skapar en relation till varumärken, säger My Söderholm i ett pressmeddelande.
Emperial kommer agera länk mellan kund, skivbolag, förlag, management eller andra mellanhänder.
– Nu när Tiktok har exploderat, där musiken är en viktig grundsten, väcktes idén att starta en byrå som skapar koncept med musiken i fokus. På ett skivbolag står alltid artisten i fokus men hos oss utgörs artisten av ett varumärke. Varje varumärke får en egna supervisor som kopplar ihop varumärket med rätt artist, låt och koncept. Vårt mål är att hjälpa till att positionera varumärken inom populärkulturen, fortsätter My Söderholm.
Emperial vill skapa möjligheter för låtskrivare och artister att få med sina låtar i reklamkampanjer. På så sätt vill man att gapet mellan musikbranschen och varumärken ska minska.