fbpx
-6.5 C
Stockholm
lördag, november 27, 2021
Hem Nyheter Däckskiftarnas VD vill förändra en traditionell bransch

Däckskiftarnas VD vill förändra en traditionell bransch

Däckskiftarna har under de senaste åren gått från däckbyten till att också vara en Tech-aktör i branschen. ”Vi vill förändra branschen som Spotify gjorde med musikbranschen”

Ett koncept som varit framgångsrikt
Däckskiftarna, som grundades 2011, har vuxit med runt 100 procent per år de senaste fyra åren. Under 2021 beräknas omsättningen landa på drygt 250 miljoner kronor, enligt ehandel.se

Bakom framgången ligger en stor satsning i business intelligence där man valt att synka ihop olika tekniska lösningar för att förbättra köpresan för slutkunder och företagare. Genom sajten dackskiftarna.se kan man idag enkelt köpa nya däck och fälgar med hjälp av application programming interface, en lösning som visionären Alexander skapat med hjälp av sitt team.

– Vi vill göra det enkelt för människor att byta och köpa däck. Av den anledningen finns vi utspridda längs Sveriges köpcentrum och genomfartsleder med generösa öppettider, när och där kunden behöver oss, säger Alexander Yavuz

Alexander Yavuz, som är huvudägare i Däckskiftarna, är civilekonom i grunden med en examen från Internationella Handelshögskolan. Hans första bolag startade han 2001 och idag finns hans industribolag i Sverige, Bosnien och Kina. Parallellt med industrikoncernen har han även byggt upp ett framgångsrikt fastighetsbolag.

Alexander är en sann visionär som gillar att lösa problem. Han älskar att förändra och skapa bättre lösningar för människor. 

Tre snabba med Alexander.

Vad driver dig?
Passionen att kunna förändra och förbättra, processen att ständigt kunna utveckla saker till något bättre.

Hur ser ditt ledarskap ut?
Mycket hands on. Jag målar upp visionen och bryter ner den i tydliga actions. Allt måste ske fort.

Var är däckskiftarna om 5 år?
Om fem år är vi ett ledande Tech bolag där vi förändrat branschen precis som Spotify gjorde med musikbranschen.

Bra att veta
Däckskiftarna fungerar främst som ett franchisetagare-företag, där franchisetagare betalar en avgift till bolaget för att få använda varumärket, konceptet och det strukturkapital som kontinuerligt utvecklas.

PRESSMEDDELANDE

- Advertisment -