Finanstid gör det nu möjligt för dig som läsare att smidigt och enkelt köpa artiklar direkt med “one-click-pay” genom Swish och alternativa betalningssätt.

Det nya samarbetet mellan Finanstid och Quiqly inleddes tidigare i mars i år, och definierar resan framåt till att bli en mer betydande aktör inom mediebranschen. Quiqly har noga valts som samarbetspartner då deras tjänst bidrar till en användarvänlig upplevelse för läsare som vill köpa artiklar. Processen för betalningen tar bara några sekunder att genomföra.

– Vi anser att Quiqly fyller ett tomt rum som nu inte längre behöver stå tomt. Genom innovationskraft kan förändringar till det bättre göras, både för läsaren och Finanstid, säger Anton Iverman, arbetande styrelseordförande på Finanstid Media.

Quiqly grundades 2021 med syftet att hjälpa publicister att nå ut till fler potentiella kunder. Företaget tillför datainsikter, ökar antalet betalande användare och förbättrar relationen med läsarna. Quiqly bidrar till att stärka den långsiktiga relationen med endast några få klick samtidigt som det ger publicister en extra inkomstkälla i form av läsarintäkter.

– Genom Quiqlys integrerade lösning kan vi enkelt ta betalt för artiklar, vilket bidrar till en mer diversifierad intäktsmodell. Genom läsarintäkter kan affären accelereras, exempelvis genom utveckling av en Finanstid-app och en ny tillhörande podcast. Samtidigt motiverar det redaktionen att skapa mer värdefullt nyhetsmaterial, avslutar Anton Iverman.

Se exempel på “one-click-pay” här.