Bare Collective, en företagsgrupp med ambitionen att bli ledande inom produkter för barn och kvinnligt välmående, stärker sin position ytterligare genom förvärvet av Boob Design. Boobs hållbara sortiment av graviditets- och amningsplagg med hög designgrad breddar Bare Collectives kunderbjudande och bidrar till visionen om att ansvarsfull och cirkulär konsumtion ska vara normen, inte undantaget.

Bare Collective består i dag av bolagen Esska, Jabadabado och ImseVimse, som erbjuder ett sortiment av hållbara produkter inkluderande nappar, nappflaskor, träleksaker, barninredning, tygblöjor och menstruationsskydd. Genom förvärvet av Boob utvidgas Bare Collectives erbjudande till att också innefatta mode för kvinnor som är gravida eller ammar. Transaktionen är en del av Bare Collectives uttalade förvärvsstrategi och gruppen omsätter nu cirka 150 MSEK på årsbasis.

Boob säljs i dag på 59 marknader, primärt genom egen e-handel kompletterat av ett nätverk av återförsäljare. Med stor omsorg om människor och miljö är hela kollektionen producerad i hållbara material som alla är spårbara från fiber till färdig produkt.

”Boobs målsättning är att ligga i framkant och visa att det går att växa på ett både hållbart och lönsamt sätt. Det är en filosofi vi delar med Bare Collective. Genom att bli en del av Bare Collective får Boob ytterligare kraft i form av kompetens, nätverk och resurser och ges fantastiska möjligheter att ta steget till nästa nivå”kommenterar Mia Seipel, Boob Designs grundare och VD.

Vi är imponerade av Boobs team och det omsorgsfulla arbete som tagit dem till den starka position de har i dag. Produkten är kärnan i affären och Boob utmärker sig bland konkurrenterna genom sina starka kollektioner som har en hög modegrad och samtidigt är hållbart producerade in i minsta detalj. Vi ser signifikanta möjligheter till synergieffekter med våra befintliga bolag eftersom alla har samma målgrupp: moderna och medvetna föräldrar. Dessutom ser vi en stor potential i att accelerera Boobs lönsamma tillväxt genom att växla upp den pågående internationaliseringen och fortsätta driva digital expansion”, kommenterar Joakim Broms, Head of M&A på Bare Collective.