Swish-partnern Adoveo tillsätter två centrala positioner för att utveckla Saas-bolagets kampanjplattform och unika plug-in. Lovisa Wachtmeister Bååth, tidigare CCO inom bolaget, går in som ny VD och lämnar plats åt Cecilia Johansson som går in som ny försäljningschef och CCO. Det framgår av ett pressmeddelande.

Efter ett starkt år med kraftigt ökad omsättning och tillväxt inleder SaaS-bolaget Adoveo det nya året med att välkomna två kvinnor till ledningen. Lovisa Wachtmeister Bååth, som tidigare haft ledande befattning på SplayOne och Ingager, tar över VD-posten från grundaren Martin Rödén, samtidigt som Cecilia Johansson, tidigare försäljningsansvarig på Get Raw, kliver in som försäljningschef och CCO.

“Efter att ha byggt en SaaS plattform för extremt snabb konvertering baserat på kundernas behov känns det helt fantastiskt att lämna över stafettpinnen till Lovisa och Cecilia som sedan i somras signat upp mellan två och fyra nya stora kunder varje vecka,” säger grundaren och tidigare VD’n Martin Rödén, som nu arbetar vidare som CTO.

Det senaste året har Adoveo mångdubblat sin kundbas och skapat kampanjer för stora varumärken såsom Rädda Barnen, Cancerfonden, WWF, Pressbyrån, 7-eleven, Cervera och Almondy. Hemligheten är den unika plug-in som gör det möjligt för konsumenter att swisha produkter till varandra, skänka pengar till välgörenhet eller köpa en produkt i en digital pop-up shop på ett klick. I höstas swishades 25 000 kanelbullar på mindre än en vecka och i en aktuell kampanj med Barebells kan konsumenter swisha energi till en vän, samtidigt som en aktuell kampanj med Bonnier Tidskrifter gör det möjligt för läsare att swisha ett magasin till en vän.

“Vi är mycket imponerade och stolta över vår partner Adoveo som så exemplariskt använder Swish plattform för att skapa innovativa och nytänkande kundresor,” säger Sofia Norén, Communication & Growth Manager på Swish.