SaaS-entreprenören Mikke Selander, som tidigare drivit fintechraketen Ancon, har grundat en ny startup, tillväxtbyrån ZAZY Agency. ZAZY hjälper B2B SaaS bolag att skala upp tillväxt genom smarta marknadskampanjer genom sin smarta teknikplattform. 

– När jag drev Ancon så fokuserade vi enormt mycket tid och energi på att utveckla vår produkt och sälja via traditionella kanaler. Det svåraste var att få en förutsägbar införsel av kundförfrågningar via fungerande marknadsföring, att få raketbränslet att tända, jag vet att många känner igen sig i detta och det är precis det vi löser via våra kampanjer och plattform, kommenterar Mikke Selander. 

ZAZY Agencys huvudprodukt är en kombination av kreativa marknadskampanjer i Sociala Medier och en egenutvecklad plattform som optimerar dessa kampanjer i realtid. Genom att samla data kan ZAZY’s plattform optimera kampanjbudgetarna utefter utfall, i realtid. 

– Det finns ofantligt många duktiga entreprenörer vars techbolag har en bra produkt och organisation, men inte riktigt får den där tillväxten de drömmer om. Här löser vi entreprenörens största problem, det jag själv drömde om att få hjälp med när jag drev SaaS-bolaget Ancon. därtill får kunderna full koll på sin CAC vilket blir allt viktigare i dagens klimat. 

ZAZY Agency har huvudkontor i Stockholm och flertalet anställda internationellt. Bolagets plattform är utvecklad inhouse och nyttjas enbart för Agencyns kampanjer i dagsläget. 

– Vi har studerat de bästa inom Growth på en Internationell arena, främst i USA där techbolagen ligger i framkant i sin marknadsföring. 

-Vi har paketerat tjänsten så det är enkel för det aspirerande techbolaget att addera på oss som en tillväxtmotor vid sidan av ordinarie marknadsavdelning. Efterfrågan från både techbolag och vc-bolag har varit helt galen och vi jobbar nu med en väntelista där vi tar några kunder i taget för att hålla kvalitén på kampanjerna, kommenterar Magnus Hermansson som jobbar som kampanjstrateg på bolaget. 

– Med denna typ av marknadsföring blir det enkelt att ta en fungerande kampanj och skjuta ut den i ett nytt land, det är också därför vi valt att rekrytera internationellt från dag ett. Vårt huvudfokus är att ta techbolag från Norden ut i Europa och till USA. Vi har redan flera kunder som växer på den Amerikanska marknaden, vi tittar även på att etablera ett kontor i USA under Q2 nästa år, avslutar grundaren Mikke Selander.