fbpx
0.9 C
Stockholm
måndag, januari 24, 2022
Hem Tillväxt Pressmeddelande DQC, Endeavor och Orango byter namn till Fellowmind

DQC, Endeavor och Orango byter namn till Fellowmind

Nu går de svenska IT-konsultbolagen DQC, Endeavor och Orango med drygt 400 medarbetare i Sverige ihop till ett varumärke och byter namn till Fellowmind. Även samtliga bolag inom Fellowmindkoncernen som idag är verksamma i Danmark, Finland, Tyskland, Nederländerna och Polen kommer att byta namn till Fellowmind.

Genom sammanslagningen av bolagen vill man ena styrkorna och förbättra sitt erbjudande kring helhetslösningar som stöttar företags digitala resa.

– Vi är fantastiskt glada för den här roliga resan som vi tagit oss an. Genom att slå ihop våra varumärken och integrera våra tjänster tar vi nu stora kliv framåt tillsammans mot målet att bredda vårt erbjudande för lösningar som hjälper kunderna i deras digitala transformation, säger Anna Kleine, Regional Director Fellowmind Sverige.

Enligt Anna Kleine är Fellowmind inte ett IT-konsultbolag i mängden utan en tillförlitlig rådgivare, vars medarbetare besitter en djup branschkunskap.

– Det unika med Fellowmind är att vi har ett sådant stort fokus på människor. Både våra egna medarbetare men även de som köper våra tjänster. Det genomsyrar allting vi gör, från rekrytering till dialogen med våra kunder. Jag brukar beskriva oss som “big enough to cope, small enough to care”.

Det förstärkta internationella samarbetet mellan bolagen hoppas man kommer att göra Fellowmind marknadsledande i Europa inom affärslösningar, molninfrastruktur, digitala samarbetsverktyg, CRM, intranät samt dataanalys.

– Det gör det möjligt att ta våra kunders transformation hela vägen till komplett digitalisering av verksamheten. Dessutom lägger vi stort fokus på den mänskliga sidan och hjälper våra kunders medarbetare att lära sig att jobba med de nya verktygen på ett optimerat sätt, förklarar Anna Kleine.

Emiel Putman, grundare och VD för Fellowmind, berättar att han känner sig stolt och lyckligt lottad att kunna presentera det nya varumärket Fellowmind.

– På Fellowmind handlar teknik om att länka samman människor och vår ambition är att göra dessa sammanlänkningar meningsfulla. Vi vill se en större helhet, identifiera möjligheterna och omfamna de personliga och intuitiva sidorna av teknik. I slutändan är det människor som skapar mening medan tekniken endast länkar oss samman. Genom att kombinera våra styrkor är vi övertygade om att vårt holistiska erbjudande tillsammans med ett personligt bemötande kommer att gynna våra kunder.

För att visa hur förhållandet mellan teknik och människor har förändrats har Fellowmind samtidigt genomfört en undersökning och intervjuat mer än 3000 IT-chefer och företagsledare i sex europeiska länder. Undersökningen visar intressanta insikter för hur verksamheter i Europa ser på digital transformation, och går att läsa i sin helhet här.

Om skribenten

PRESSMEDDELANDE

- Advertisment -