Avensia, ett expertbolag inom modern handel, har tecknat avtal med ett antal nya kunder och utökat partnerskap med flera existerande kunder under de senaste månaderna. Detta är ett tydligt tecken på att Avensias kundbas ser positivt på framtiden för modern handel trots den rådande situationen på marknaden.
Avensias kundbas växer ständigt. Under de senaste månaderna har bolaget välkomnat nya kunder såsom Airport Retail Group, Medea Medical, ArmaturJonsson, och Svenssons i Lammhult.
Dessutom har ett stort antal existerande kunder valt att utöka samarbetet med Avensia för att innefatta ytterligare tjänster och lösningar inom områden såsom e-handelsstrategi, informationshantering och kundlojalitet. Värdet av dessa nya och utökade kundavtal ligger i linje med Avensias förväntade försäljning.
Dessa kundavtal är ett bevis på att företag är villiga att investera i affärsutveckling, teknik och infrastruktur även när marknaden är instabil. Statista rapporterar att de totala intäkterna från digital handel i de nordiska länderna sjönk med nära 20 procent under andra kvartalet 2022 jämfört med samma period 2021.
”Trots nedgången på e-handelsmarknaden och den utmanande ekonomiska situation vi befinner oss i just nu väljer våra kunder att investera i framtiden”, säger Robin Gustafsson, vd på Avensia.
”Dessa investeringar är inte bara modiga och ambitiösa, men också kritiska för att vinna slaget om kunderna framöver. Inflationen som slår mot den globala ekonomin medför att konsumenter och företag är mer försiktiga med sina utgifter. Bolag inom modern handel måste investera i de bästa köpupplevelserna och de mest effektiva processerna för att kunna bygga förtroende och lojalitet hos kunderna i framtiden”, fortsätter Robin Gustafsson.
Johan Sommar, Chief Strategist på Avensia, ser en förändrad trend för hur företag hanterar sina investeringar i e-handeln i dessa osäkra tider.
”Under några år har vi hört många bolag prata om stora interna utvecklingsteam som ett sätt att vara agila, men nu vänder de sig istället till beprövade partners för stöd och expertis”, säger Johan Sommar. ”I dessa osäkra tider hjälper Avensia våra kunder att vara mer flexibla så att de kan balansera långsiktiga och kortsiktiga mål och snabbt skala upp eller ner initiativ för att följa utvecklingen på marknaden”, avslutar Johan Sommar.
De nya kundavtalen stärker Avensias position som experten inom modern handel som hjälper vinnande bolag med rätt strategier och lösningar för att möta utmaningar i den ständigt föränderliga e-handelsbranschen.