Det nordiska området har länge varit känt för sin höga digitalisering och teknologiska framsteg. Nu tar företagen Adoveo, Vipps MobilePay och Swish ledningen när det gäller integreringen av mobila kampanjbetalningar i regionen. Genom ett partnerskap mellan Adoveo och Vipps MobilePay kommer deras kampanjhanterare att kopplas samman med betalningslösningarna i Finland, Norge och Danmark. Tillsammans med Adoveos befintliga samarbete med Swish i Sverige möjliggör detta digitala betalningskampanjer och donationer över hela Norden. Det framgår av ett pressmeddelande.

Adoveo är banbrytande inom martech-lösningar och erbjuder nu direkt-till-konsument (D2C) mobiloptimerade aktiveringskampanjer som stöder mobilbetalning i samtliga nordiska länder. Över 90 ideella organisationer använder redan deras lösning för donationer, samhällsansvarskampanjer med varumärken samt direkt-till-konsument-aktiveringar inom detaljhandeln och FMCG-sektorn.

Lovisa Wachtmeister Bååth, VD för Adoveo, uttrycker sin glädje över partnerskapet med Vipps MobilePay:

“Vi är så glada att samarbeta med Vipps MobilePay. Nu kan vi erbjuda vårt verktyg över hela Norden för att interagera med slutanvändare i socialt ansvarsfulla och varumärkeskampanjer.”

Hon betonar också att detta partnerskap markerar en betydande milstolpe i deras strävan att bli den ledande helhetslösningen för mobil kundengagemang i regionen.

Brian Syndergaard, Senior Partner Manager på Vipps MobilePay, säger att samarbetet med Adoveo var självklart från första stund: “Redan vid vår första träff med Adoveo blev det tydligt att deras kampanjverktyg passade perfekt med MobilePay. Efter sammanslagningen av Vipps MobilePay har ännu fler möjligheter öppnats för att samarbeta med Adoveo i hela Norden. Naturligtvis är det för det större goda.”

Detta partnerskap mellan Adoveo, Vipps MobilePay och Swish visar på de framsteg som görs inom mobilbetalningssektorn i Norden. Genom att erbjuda smidiga och säkra betalningslösningar skapar dessa företag möjligheter för företag, ideella organisationer och konsumenter att interagera på ett enkelt och effektivt sätt. Med mobiltelefonens dominans i dagens samhälle blir integrationen av mobila kampanjbetalningar allt viktigare, och Adoveo, Vipps MobilePay och Swish är verkligen i framkant när det gäller att möta denna efterfrågan i Norden.