H&H Group samlar nu ett starkt och integrerat erbjudande orienterat kring viktiga samhällsutmaningar. Den nya byrån som kommer heta Intellecta samlar kompetenser som idag finns i Springtime-Intellecta, Savvy och Identx. Kunderna som finns inom både privata företag, offentlig sektor och organisationer får genom integrationen en partner som behärskar allt från digitaliseringsstrategier, samhällskommunikation, förändringsprocesser med moderna designmetoder till redaktionellt innehåll för alla kanaler.

Hampus Brynolf har utsetts till vd för Intellecta och Anna Lindberg, tidigare vd för Identx och Anna Grieves, tidigare vd för Savvy får tillsammans med Anna Strömberg, sedan tidigare chef för content och storytelling på Springtime-Intellecta centrala roller i ledningen för byrån. Karin Ljungmark Malmström, grundare av Identx och senast på Springtime-Intellecta blir COO. Alexandra Kindblom som varit vd för Springtime-Intellecta i 7 år fortsätter i Intellecta med fokus på kunduppdrag och som senior rådgivare.

Samtidigt övergår Springtime-Intellectas medarbetare och erbjudande inom finansiell rapportering till systerbyrån Hallvarsson & Halvarsson. Hallvarsson & Halvarsson befäster därigenom ytterligare sin marknadsledande position och kan genom mer resurser och ett större team erbjuda kunderna en starkare helhet av specialister som blir allt viktigare i takt med att krav och regelverk inom inte minst hållbarhetrapporteringen växer.

”Jag är verkligen glad över att vi genom dessa förändringar kan komma ihop oss för att samla de kompetenser som behöver samverka för att vi ska vara en stark partner för våra uppdragsgivare som jobbar med viktiga samhällsfrågor. Hampus Brynolf som brinner för samhällsfrågor och digitalisering har en stark profil för att bli en framgångsrik vd för Intellecta.” säger Martin Petersson, vd och koncernchef för H&H Group.

”Finansiell rapportering är en hörnsten i Hallvarsson & Halvarssons erbjudande, och genom att ett tiotal specialister från Springtime-Intellecta nu ansluter till Hallvarsson & Halvarsson får de resurser att förstärka och fördjupa kompetensen ytterligare.” fortsätter Martin Petersson.

”Samhällsförändringarna som digitaliseringen och hållbarhetsomställningen påverkar oss och våra kunder på ett grundläggande plan. Med Savvys designtänkande, Springtime-Intellectas och Identx kunskap om samhällskommunikation, digitalisering, PR och varumärken blir vi en oslagbar kombination både för de som driver förändring och de som påverkas av den. Med 50 konsulter i inledningsvis Stockholm och Linköping kommer vi att kunna skapa värde för alla typer av kunder. Vår ambition är att på riktigt förstå våra kunder, deras organisationer, deras arenor och deras utmaningar – och att stötta dem i lösningarna. Med vårt tydliga fokus som samhällsbyrå och med vår kraft kommer vi att kunna göra just det.” säger Hampus Brynolf, ny VD på Intellecta.

Hampus Brynolf fortsätter: ”Även om plats spelar allt mindre roll ser jag fram emot att kunna etablera oss på flera platser i Sverige, eller att bredda vårt erbjudande mot nya samhällsbranscher. Ambitionen är en påtaglig organisk tillväxt under kommande år.”

I samband med förändringen ansluter drygt tio medarbetare hos Springtime-Intellecta som är specialiserade på års- och hållbarhetsredovisningar till Hallvarsson & Halvarsson.

Anna Grönlund Krantz som är vd för Hallvarsson & Halvarsson kommenterar: ”Vi är mycket glada över att Springtime-Intellectas verksamhet inom års- och hållbarhetsredovisningar blir en del av H&H. Jag har stor respekt för den kompetens som Lotta Lindqvist som är chef för Springtime-Intellectas års- och hållbarhetsteam och hennes kollegor har. Vi får tillsammans ännu bättre förutsättningar att erbjuda kunderna en unik kombination av djup specialistkompetens, kreativitet och stabila och effektiva processer.”