Bredband2 med en halv miljon kunder väljer Billogram för sin faktureringsprocess

Bredband2 med över en halv miljon kunder är de idag en av Sveriges största fiberleverantörer. Men i en tid då kundernas flyktighet och valmöjligheter ökar, gör Bredband2 en taktisk manöver. För att förbättra kundupplevelsen har de nyligen inlett ett samarbete med faktura- och betalplattformen Billogram.

Det nuvarande ekonomiska klimatet har lett till att kunder blir allt mer kräsna och krävande. En ny Novusundersökning utförd av Billogram avslöjar att hälften av alla svenskar mellan 18-34 år idag är mer benägna att byta leverantör av tjänster som mobiltelefoni och bredband jämfört med för bara sex månader sedan. Dessutom anser hela 80 % av respondenterna att en smidig betalningsprocess är avgörande för deras lojalitet mot leverantören. För de mellan 18-34 år är denna siffra ännu högre, 89 %.

I ljuset av denna insikt gör Bredband2 en betydande strategisk förändring för att optimera kundupplevelsen och därmed öka kundlojaliteten. De överger sitt tidigare partnerskap och väljer nu Billogram som sin föredragna plattform för fakturering och betalning.

“Vi är oerhört glada över att med detta samarbete kunna förbättra vår kunders digitala vardag ytterligare. Vi märker av en stor variation i kundönskemål när det gäller fakturering och betalningslösningar. Med Billogram kan vi nu tillgodose dessa behov och samtidigt öka vår interna effektivitet. Detta är en sann win-win för båda parter, och det är av stort värde för våra kunder att upplevelsen kring våra tjänster är lika smidig som tjänsterna själva,” kommenterar Edit Lagercrantz, Ekonomichef Controlling på Bredband2.

Som Sveriges tredje största fiberleverantör, med en stark inriktning på att erbjuda stabilt och prisvärt bredband, stärker Bredband2 inte bara sin position på marknaden genom att välja Billogram som betalningspartner. De sänder också ut en tydlig signal om deras ambitioner att leda branschen när det gäller kundupplevelsen.

Tom Hedman, Head of Strategic Sales på Billogram, tillägger: “Vi är mycket entusiastiska över att påbörja detta samarbete med Bredband2, en av de främsta aktörerna inom branschen. Vi ser fram emot att tillsammans arbeta för att öka kundnöjdheten och lojaliteten inom branschen. Betaltillfället är en av de viktigaste kontaktytorna med kunden och det är där vi kan göra störst förändring till lägst kostnad.”