Adverty, som är verksamma inom teknik för displayannonsering, har tecknat ett avtal med det globala media- och teknikföretaget Verizon Media, som är en avdelning inom den amerikanska operatören Verizon Communications. Adverty kommer att anslutas till Verizon Medias plattform på försäljningssidan (SSP), vilket möjliggör för bredare målgrupper att ta del av företagets annonserbjudande inuti spelupplevelser. Det framgår av ett pressmeddelande.
Adverty är en av de nyligen analyserade aktierna som ingår i Finanstids koncept Veckans Aktie. Aktien hade fram till onsdagseftermiddagen ökat med 25 %.
Alla läsaranalyser i Veckans Aktie kan läsas här.
Kunden inrymmer enligt Adverty ett tillförlitligt ekosystem av premiumvarumärken och branschledande teknikplattformar inom media.
“Genom integrationen av Advertys plattform kommer Verizon Medias breda spektrum av annonsörer och målgrupper att få möjlighet att i stor skala ta del av Advertys sömlösa annonsytor”, skriver Adverty.
Samtidigt ska Adverty dra fördel av det växande antalet globala marknadsförare som vill annonsera genom spel via Verizon Media Ad Platforms – en gemensam plattform på köpsidan (DSP).
“Vi har sett en massiv efterfrågan på annonseringsmöjligheter inom spelbranschen. In-game-annonseringen är ännu i sin linda, men kommer att växa oerhört under åren som kommer – och den här utvecklingen utgör en viktig milstolpe för Advertys etablering i sektorn”, säger Advertys vd och grundare Niklas Bakos.