En tungviktare inom e-handel till Inretrn
Inretrn, plattformen som förändrar hur detaljhandeln hanterar returer, stärker sitt ledningsteam med en tung rekrytering. Martin Kamphav tillträder som Chief Revenue Officer (CRO), med ett tydligt uppdrag: att accelerera bolagets expansion i Europa.
Med över två decenniers erfarenhet inom e-handel – bland annat som ledare på Footway – kliver Kamphav in i ett läge där Inretrn växlar upp rejält. Under 2025 förväntas bolaget öka sin årliga återkommande intäkt (ARR) med hela 90 procent.
Från problem till affärsverktyg
Inretrn har snabbt etablerat sig som Nordens ledande plattform för operativ returhantering. Genom att hjälpa återförsäljare och varumärken att omvandla returer från ett kostsamt problem till en strategisk tillgång, har bolaget vuxit i rekordfart. Bara under 2024 ökade ARR med 60 procent och bolaget välkomnade 20 nya kunder – däribland Samsoe Samsoe, Hemtex/Kid.no, Nelly.com, Cellbes och NN07.
– Returer, logistik och efterköpsupplevelsen är inte längre en backoffice-fråga – det är affärskritiskt. Det Inretrn gör är inte bara smart ur ett operativt perspektiv, utan avgörande även kommersiellt. Jag är väldigt glad över att få vara med och lösa ett av handelns mest förbisedda områden, säger Martin Kamphav.
Expansion med siktet inställt på Europa
I sin roll som CRO kommer Kamphav att leda försäljning, partnerskap, go-to-market och kundupplevelse – med särskilt fokus på att driva bolagets tillväxt i Europa.
– Martin har både erfarenheten och perspektivet som krävs för att möta den ökande efterfrågan – men också för att forma framtiden. Returer håller på att gå från att vara ett problem till att bli ett affärsverktyg, och Martin vet exakt hur man omvandlar det skiftet till verkligt kundvärde, säger Fredrik Hedblom, vd på Inretrn.
Ett strategiskt steg i tillväxtresan
Med Kamphav ombord tar Inretrn ett avgörande steg i sin tillväxtresa. Målet är tydligt: att bli Europas ledande plattform för operativ returhantering – inom både B2C och B2B.