Leveransföretaget Bring är inne i en imponerande tillväxtfas, enligt nya siffror som nyligen presenterades av moderbolaget Posten Norge. Koncernen har fördubblat antalet paket som levererats sedan 2019 och den största ökningen har skett i Sverige, där antalet paket ökat med hela 241 procent.

Enligt Mona Zuko, sälj- och marknadsdirektör inom e-handel och logistik på Bring, är ökningen ett resultat av företagets satsningar på att förbättra och utöka sin verksamhet. Bring har investerat i fler utlämningsställen, olika former av hemleveranser och moderniserat sina terminaler för att kunna erbjuda högre flexibilitet till mottagaren. Företaget har också valt att fokusera på hållbarhet och har därför investerat i fossilfria fordon och laddinfrastruktur.

Bring har minskat sina utsläpp med 51 procent sedan 2012, vilket motsvarar utsläppen från 132 967 personbilar under ett år. Företaget levererar idag med fossilfria fordon till över sex miljoner svenskar och har som mål att erbjuda enbart leveranser med fossilfria fordon senast 2025.

Bring är med andra ord en av de företag som ligger i framkant när det gäller hållbarhet och miljöfrågor, något som också blir allt viktigare för kunderna när de väljer leveransföretag. Med sin imponerande tillväxt och starka fokus på hållbarhet är det inte svårt att se att Bring fortsätter att växa och ta en allt större andel av marknaden för leveransföretag i Norden och Europa.