Spelutvecklingsföretaget G5 Entertainment har utsett två nya personer till sin ledningsgrupp. Olga Abashova har utsetts till Chief People Officer, medan Aleksandr Bezobrazov tar över rollen som Chief Marketing Officer. Båda har gjort betydande insatser för företagets tillväxt och kommer nu att ta på sig ännu större ansvar.
Olga Abashova har varit en viktig faktor i G5:s expansion sedan hon började arbeta på företaget 2016. Som Vice President People Operations har hon ansvarat för organisationsutveckling och Human Resources-åtgärder för att öka bolagets utvecklingskapacitet. Med sin specialistexamen i lingvistik och MBA-examen från University of Suffolk är hon väl lämpad för sin nya roll som Chief People Officer. Hennes expertis och förmåga att växa tillsammans med gruppen har gjort henne till en oumbärlig del av G5:s ledningsgrupp.
Aleksandr Bezobrazov, som kom till G5 2019 som Vice President Marketing, har också spelat en avgörande roll i omformandet av G5:s globala marknadsföringsinsatser. Innan han anslöt sig till företaget arbetade han på spelutvecklaren Social Quantum, där han ansvarade för alla aspekter av mobilspelsmarknadsföring. Med en magisterexamen i nationalekonomi och en annan i fysisk elektronik, båda från Universitetet i S:t Petersburg, är han välutbildad och har gjort en stor inverkan på G5:s tillväxt sedan han började arbeta på företaget.
G5:s vd, Vlad Suglobov, är glad över att ha Abashova och Bezobrazov i företagets ledningsgrupp. Han har uttalat sig positivt om deras förmågor och deras bidrag till företaget under det senaste året, som har varit särskilt turbulent för G5. Att utöka ledningsgruppen från tre till fem personer visar att företaget satsar på en starkare ledningsgrupp för att ta itu med framtida utmaningar och möjligheter.
G5 Entertainment är en av de ledande utvecklarna av mobilspel i världen, och med Abashova och Bezobrazovs expertis och ledarskap hoppas företaget att de kan fortsätta sin framgångsrika tillväxt under de kommande åren. Dessa utnämningar visar att företaget satsar på att stärka sina anställdas utveckling och marknadsföringsinsatser, vilket är avgörande för dess fortsatta framgång.