Finanstid

SuperOffice förvärvar i-Centrum – första strategiska steget efter Axcel-investering

Mattias AhlbergMattias Ahlberg
Pub:
Upd:
Dela:
SuperOffice förvärvar i-Centrum
Lars Engbork, VD för SuperOffice och Filip Vanthöm, grundare och VD för i-Centrum AB. Foto: Press

SuperOffice, en av Europas ledande leverantörer av CRM-lösningar, tar sitt första stora strategiska steg efter riskkapitalbolaget Axcels investering i juni 2025. Bolaget meddelar idag att man förvärvar 100 % av aktierna i i-Centrum AB – ett svenskt mjukvaruföretag och långvarig partner inom SuperOffice-ekosystemet.

Ett viktigt steg för tillväxt och expansion i Europa

Förvärvet av i-Centrum markerar starten på en accelererad tillväxtstrategi. Med Axcel som nyckelinvesterare siktar SuperOffice på att bygga vidare på sin CRM-plattform genom att både utveckla och förvärva nya lösningar.

”Detta förvärv handlar om genomförande. Med Axcel i ryggen accelererar vi vår plan för plattformen – vi bygger, köper och integrerar fler sätt att leverera värde till våra kunder,” säger Lars Engbork, VD för SuperOffice.

Innovationer som stärker CRM-plattformen

i-Centrum är kända för sina framgångsrika lösningar i SuperOffice App Store, där man bland annat erbjuder:

  • Fältservicehantering – för effektivare arbetsflöden

  • Offert- och avtalshantering – för smidigare affärsprocesser

  • Bokningssystem – för ökad automatisering

När dessa lösningar nu blir fullt integrerade i SuperOffice-plattformen får alla kunder tillgång till ett ännu mer modulärt och värdeskapande CRM-ekosystem.

Kundfokus och mervärde i hela Europa

i-Centrums konsulttjänster och kundanpassade lösningar har länge hjälpt företag att öka produktiviteten och skapa kontroll över sina CRM-processer. Som en del av SuperOffice kommer deras innovationer att kunna skalas ut till fler marknader.

”Vårt uppdrag har alltid varit att hjälpa kunder att få mer värde från sin SuperOffice-lösning. Att bli en del av SuperOffice ger oss möjlighet att skala upp våra lösningar och leverera ännu mer mätbart värde,” säger Filip Vanthöm, grundare och VD för i-Centrum AB.

En starkare position på CRM-marknaden

Med förvärvet stärker SuperOffice sin position på den europeiska CRM-marknaden. Genom att integrera i-Centrums lösningar i plattformen ökar både användarvänlighet och kundnytta, vilket väntas bidra till högre kundnöjdhet och snabbare etablering på nya marknader.

FAQ – SuperOffice förvärvar i-Centrum

Vad innebär förvärvet för SuperOffice-kunderna?
Kunderna får tillgång till fler integrerade och modulära lösningar direkt i SuperOffice-plattformen.

Vilka lösningar utvecklar i-Centrum?
i-Centrum erbjuder bland annat system för fältservice, offert- och avtalshantering samt bokningslösningar.

Varför genomförs förvärvet just nu?
Detta är det första strategiska steget efter Axcels investering i SuperOffice sommaren 2025.

Hur påverkar förvärvet SuperOffice i Europa?
Det stärker bolagets kommersiella kapacitet och ger möjlighet till snabbare expansion på den europeiska marknaden.

Vad säger i-Centrums ledning om förvärvet?
VD Filip Vanthöm framhåller att integrationen i SuperOffice gör det möjligt att leverera ännu mer värde och innovation till kunder i hela Europa.