Adverty AB (publ) meddelar idag att ett partnerskap ingås med hyper-casual-utgivaren Playducky. Genom lanseringen av världssuccén Riding Extreme 3D kommer den ledande in-game-annonseringspecialisten att med hjälp av sin sömlösa teknik för annonsering inuti spel monetärisera utgivarens växande trafikvolymer.
Det framgår av ett pressmeddelande på måndagsmorgonen. Adverty ingår i Finanstids koncept ”Veckans Aktie”.
Playduckys första spel var världsuccén Riding Extreme 3D, där spelarna cyklar nedför bergssluttningar i halsbrytande fart för att vinna loppen. Spelet har laddats ned flera miljoner gånger och kommer nu att visa Advertys icke-störande hyper-native-annonser, som får två olika placeringar inuti spelet: på annonstavlor längs med tävlingsbanan och på ett svävande reklamluftskepp.
Thorbjörn Warin, Advertys Chief Supply Officer, förklarar: ”Jag är väldigt glad att få föra ut Advertys unika, sömlösa och icke-störande annonserbjudande till en större publik – och därmed kunna maximera utgivarens varumärkesexponering och monetärisering.”
”Det är med stor glädje vi välkomnar Playducky till den sömlösa in-game-annonseringens värld, och vi ser fram emot ett långt samarbete till gagn för båda parter”, säger Advertys VD Tobias Knutsson.
”Vi ser en avsevärd och ökande efterfrågan på annonseringsmöjligheter inom spelvertikalen. När allt fler annonsörer under kommande år kompletterar sin mediamix med spel, och spelutgivare börjar använda de nya monetäriseringslösningar som finns – till exempel Advertys format In-Play™ och In-Menu™ – förväntas tillväxten för in-game-annonsering bli enorm”, fortsätter han.
Nyheten följer på Advertys nyligen meddelade partnerskap med InMobi och Verizon Media, som gör det möjligt för ett brett spektrum av samarbetspartners och annonsörer att få tillgång till Advertys annonsytor inuti spel och därmed nå ut till större målgrupper i spelsektorn, maximera varumärkesexponeringen och utgivarnas monetärisering.