Efter sex år som marknadschef på ABS Wheels väljer marknadsföringsprofilen Jorge Castro att starta eget. Castro har bland annat gjort sig känd för att ha tagit ABS från 400 digitala besökare i månaden till närmare en kvarts miljon. Hans nya bolag ”Growth Marketing” kommer att specialisera sig på SEO och digital tillväxt med hjälp av artificiell intelligens. Målet är att hjälpa företag öka sin digitala närvaro genom SEO och growth hacking.

Jorge Castros resa har uppmärksammats av flera ledande marknadsföringspoddar och tidningar. Sommaren 2019 utsågs han till en av Sveriges 101 supertalanger av Veckans affärer. Året innan det blev han finalist i Motorgalans tävling Årets marknadsförare och 2020 utsågs han till jurymedlem för Svenska SEO Priset. Juryn bestod av Sveriges främsta SEO-experter.

– Min vision är att skapa ett av Sveriges första growth-bolag som använder artificiell intelligens för att bygga företag i den digitala världen. Ett av de första konsultuppdragen jag har är för ett börsnoterat bolag, så det känns väldigt spännande, säger Jorge Castro.

Det blev ett starkt år för e-handlaren ABS Wheels som nu avslöjat sina siffror för ehandel.se. Under 2020 omsatte företaget 130 miljoner kronor, vilket är en ökning med 20 procent jämfört med året innan.

– ABS Wheels är ett fantastiskt bra företag och jag är stolt över resan som varit. Jag lyckades digitalisera ett varumärke som blev en av de mest trafikerade sajterna inom motorsverige. Vår digitala resa har fått mycket uppmärksamhet vilket såklart är jättekul, säger Jorge Castro