Zaplox som erbjuder hotell och kasinon en digital gästresa för en smidig, säker och engagerande gästupplevelse, tecknar avtal med Radisson Hotel Group. Avtalet omfattar Zaplox SDK, vilket kedjan kommer använda för att stegvis rulla ut mobil in- och utcheckning samt mobila nycklar till sina 624 hotell med totalt ca 125 000 rum i EMEA och APAC.

Radisson Hotel Group (RHG) är en av världens största hotellkedjor med nio olika varumärken; Radisson, Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson Individuals, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson, Country Inn & Suites by Radisson and Prizeotel.

RHG genomför för närvarande en transformationsplan där ett av initiativen är en digital gästupplevelse som fokuserar på alla beröringspunkter. Automatisering och kontaktfri gästservice skall bidra till att förbättra gästupplevelsen och samtidigt öka effektiviteten genom hela gästresan.

Avtalet omfattar Zaplox SDK och dess samtliga integrationer där RHG kommer att implementera Zaplox mjukvara som en integrerad del i sin mobila gästresa. RHG behöver således inte utveckla eller underhålla dessa integrationer själva utan kan kostnadseffektivt och stegvis rulla ut mobil in- och utcheckning samt mobila nycklar på alla hotell inom kedjan.

“Vi är väldigt stolta över att Zaplox, i stark konkurrens med andra globala aktörer, har blivit utvalda av Radisson Hotel Group som deras långsiktiga partner i sitt digitala förändringsarbete och för lansering av bland annat mobila nycklar. Att vi dessutom får möjlighet att komplettera RHGs gästupplevelse med en lösning som så tydligt levererar på deras övergripande varumärkeslöfte “Every Moment Matters” är extra glädjande. Gästerna kommer inte längre behöva stå i kö till receptionen för att checka in och få sin rumsnyckel utan kan spendera den tiden på självvalda upplevelser. Personalen kommer i sin tur kunna fokusera på att erbjuda exceptionell service istället för att hantera själva incheckningen, vilket både medför en tidsbesparing och möjliggör en förhöjd servicenivå. Vi ser fram emot att i nära samarbete med Radisson Hotel Group bidra till deras utrullning av hela den mobila gästresan, säger Tess Mattisson, VD Zaplox.

Avtalet med Zaplox gäller för Radisson Hotel Groups ca 450 hotell i Europe, Middle East, Africa (EMEA) och ytterligare ca 150 hotell i Asia-Pacific (APAC) med totalt ca 125 000 rum. Utöver att Zaplox nu tecknat avtal med sin andra större hotellkedja, innebär detta även att bolaget går in på en ny, snabbt växande och digitalt spännande marknad.

Ordervärdet kan i dagsläget inte preciseras med hänsyn till flertalet rörliga parametrar, såsom utrullningsplan, installationstakt och uppdatering av hårdvara. Den gemensamma ambitionen är fortsatt att tjänsten ska vara tillgänglig på kedjans samtliga hotell.

Att vi, genom samarbetet med Radisson Hotel Group nu tar steget in på vår tredje marknad befäster återigen Zaplox position som en global aktör och en självklar partner för internationella hotellkedjor. Steget in i APAC skapar därmed förutsättningar för vidare expansion i regionen “, avslutar Tess Mattisson, VD Zaplox.