Wolts stabila tillväxt avseende antalet ordrar fortsätter. Under årets andra kvartal har ordervolymen ökat med 56 procent jämfört med andra kvartalet 2022. Ordervolymen för det första halvåret 2023 går också i en positiv riktning, där tillväxten ligger på 52 procent jämfört med det första halvåret 2022.
Handelsplattformen Wolt i Sverige har haft ett framgångsrikt första halvår med imponerande tillväxtsiffror för ordervolymen, vilket innebär antalet beställningar som görs genom plattformen.
En av de främsta anledningarna till denna framgång är det ökade antalet restauranger som har anslutit sig till plattformen under första halvan av året, inklusive Sobi Bromsplan i Örebro, Pizzeria Maestro i Norrköping och Gimmie Sushi City i Linköping.
Richard Lindeen, operativt ansvarig för Wolt i Sverige, uttrycker sin glädje över den betydande ökningen i ordervolymen och attributer framgången till de fantastiska restaurangpartners som valt att samarbeta med plattformen. Dessutom ger han beröm till det fantastiska teamet i Wolt Stockholm och de dedikerade kurirpartners som levererar för Wolt, vilka har spelat en avgörande roll för tillväxten under första halvåret.
Förutom att fortsätta fokusera på restaurangsektorn har Wolt även utökat sitt fokus på detaljhandeln. Plattformen erbjuder nu över 20 000 detaljhandelsprodukter, inklusive blommor, smycken och elektronik.
Under första halvåret har Wolt också lagt stort fokus på utvecklingen av egna, nya tjänster. Till exempel täcker deras prenumerationstjänst Wolt+ nu alla svenska städer där Wolt är verksamt, och den virtuella butikskedjan Wolt Market firade ett år i Sverige i april. Fler företag har även börjat utnyttja Wolt’s business-to-business tjänst “Wolt for Work,” och teamet arbetar intensivt med att utveckla sin egen ‘last-mile’-tjänst, Wolt Drive, där kunder kan välja Wolt som leveransalternativ vid köp från olika digitala butiker.