Waytobill har tagit ytterligare ett viktigt steg för att bli ledande inom prenumerationsbetalningar i Norden. Waytobills handlare kan nu öka sin konverteringsgrad och försäljningsvolym även på den norska marknaden.
Waytobill har uppnått avsevärd tillväxt och framgång på mindre än två år och med denna utvidgning av verksamheten så öppnar det upp för nya försäljningsmöjligheter för prenumerations-, produkt- och tjänsteleverantörer som nu kan tillgodose ett helt nytt segment av konsumenter. Med den nya lanseringen kan handlare i Norge erbjuda en enkel checkout-upplevelse och bygga upp volymer av prenumeranter och givare.
– Vi ger våra handlare möjligheten att öka sin konverteringsgrad och försäljningsvolym, samtidigt som vi ger en unik och positiv kundupplevelse som leder till långvarig lojalitet, säger Magnus Bendelin, VD på Waytobill.
Den norska lanseringen är ytterligare ett steg mot att tillhandahålla betaltjänster till alla nordiska länder. Den nya checkouten är för närvarande tillgänglig för Waytobills befintliga handlare, men kommer snart att göras tillgänglig för lokala norska handlare.
Finanstid har tidigare skrivit ett reportage om Waytobill som du kan läsa här!