Waytobill lägger till digitalt autogiro som en del av sina betalningsmetoder och tar prenumerationsbetalningar online, till en ny nivå. Med den nya funktionen vill Waytobill förbättra betallösningar för prenumerationsföretag.

Waytobill svarar på den ökade populariteten av prenumerationsföretag och ökar sin portfölj av betalningsmetoder genom att addera digitalt autogiro. Detta är en viktig tillgång på den svenska marknaden när det kommer till att öka effektiviteten av återkommande betalningar.

Konverteringsgraden gällande klassisk autogiro via fysiska avtal kan vara så låg som 40 % med avseende på kunder som faktiskt genomför sin betalning. Enligt bolagets studier kan ett företag öka antalet prenumeranter, medlemmar och månadsgivare med 10 % genom att använda Waytobills digitala autogiro. Tack vare de unika funktioner i Waytobills betallösning kan företag öka deras konverteringsgrad genom online-kanaler såsom sociala medier men även via direktförsäljning såsom telefon- och fältförsäljning. Detta kommer öka företags säljvolym och lönsamhet väsentligt.

Därmed kan både nystartade och etablerade bolag som vill övergå till en prenumerationsmodell, enkelt göra det genom ett simpelt klick.

Waytobill spelar en viktig roll i uppdraget att hjälpa företag att utveckla deras potential inom prenumerationsbranschen. Telefonförsäljning är en populär kanal att använda sig av för att sälja prenumerationer och företagets svar på detta är att erbjuda en unik checkout anpassad för just telefonförsäljning.

Waytobill är ett svenskt, användarvänligt betalningssystem för telefonförsäljning och prenumerationsföretag. Det smarta sättet att öka säljkonverteringen och lönsamheten. Genom att specialisera sig inom skräddarsydda checkouts för prenumerationer kan Waytobill hjälpa företag att fler order blir betalda och volymen av återkommande betalningar samt förlängningen av prenumerationstiden ökas likväl.

Magnus Bendelin, VD, och Alejandro Pino, CTO, är grundarna bakom Waytobill. Magnus har tidigare erfarenhet inom finans- och fintechbranschen när det kommer till både startup och scaleup. Alejandro har erfarenhet inom tech development och produktutveckling inom betalningsbranschen.

Läs mer om WaytoBill här