Swedbank har under lördagskvällen drabbats av tekniska problem som påverkar både deras mobilapp och internetbank. Kunder som försöker logga in möts av ett felmeddelande, vilket har skapat frustration och osäkerhet kring tillgängligheten till deras banktjänster.

Enligt Swedbanks pressjour arbetar banken intensivt för att lösa problemet. ”Vi har ännu inte lokaliserat problemet men vi jobbar på det. Förhoppningsvis är det i gång snart,” säger Swedbanks pressjour till Aftonbladet. Någon exakt tidpunkt för när problemet kan vara åtgärdat har dock inte angivits.

Det är inte första gången under kvällen som svenska bankkunder har stött på tekniska problem. Tidigare rapporterades att även SEB-kunder hade svårigheter att logga in på sina konton. Vid 22-tiden meddelades det dock att problemen hos SEB hade åtgärdats och att kunder återigen kunde få tillgång till sina konton via bankens tjänster.

För Swedbanks kunder återstår nu att vänta på en lösning. Under tiden rekommenderas kunderna att hålla sig uppdaterade via bankens officiella kanaler för ytterligare information och vägledning.