Den populära sociala medieplattformen TikTok är för närvarande den snabbast växande plattformen på marknaden och det är ingen hemlighet att många företag vill utnyttja dess potential. Idag meddelar Syncro att deras dotterbolag, CUBE, lanserar ett nytt affärsben kallat TikTok Studio. Denna satsning är ett komplett erbjudande inom TikTok, inklusive influencer marketing, strategi, produktion och paid social. Det nya affärsbenet möjliggörs över Collabs plattform, som är en av de första SaaS-plattformarna som tekniskt erbjuder en helhetslösning av TikTok-kampanjer på global nivå.

CUBE är en etablerad influencer marketing-byrå som arbetar med en mängd välkända varumärken, såsom H&M, Maybelline och Foodora, och de har även arbetat strategiskt och kreativt på TikTok under en längre tid. Det nya affärsbenet kombinerar all expertis och kunskap som CUBE har byggt upp internt, med systerbolaget Collabs nya AI-plattform, för att kunna ta sig an större globala uppdrag.

Detta är en stor satsning från Syncro, och en helt ny affärsidé. De ser en stor styrka och konkurrensfördel i att vara en av de första på marknaden som kan erbjuda en kombinerad byrå/SaaS-lösning inom den snabbast växande sociala mediekanalen i världen. Olof Lindblom, CMO Syncro, förväntar sig att denna satsning kommer att generera nya betydande intäkter för bolagsgruppen under 2023.

Satsningen leds av Denise Mehta, Head of Brand Solutions, och CUBE’s Creative Director Rasmus Kolbe, som själv har 1,1 miljoner följare på TikTok. De jobbar idag med över hundra varumärken på årsbasis över Norden och upplever att det finns ett stort gap på marknaden när det kommer till TikTok. Därför har de tagit fram ett unikt erbjudande som kommer att hjälpa och underlätta processen för sina kunder att lägga strategier, utforma det kreativa formspråket och nå faktiska resultat utifrån satta KPIer. TikTok är en snabbväxande kanal där den generella in-house-kompetensen är låg, vilket gör att CUBE:s unika erbjudande kommer att bli mycket efterfrågat på marknaden.

TikTok Studio är en spännande satsning från Syncro och CUBE, och det ska bli intressant att se hur väl det kommer att tas emot av marknaden. Med deras expertis och kunskap, kombinerat med Collabs nya AI-plattform, är det ingen tvekan om att de kommer att lyckas erbjuda en av de mest kompletta TikTok-lösningarna på marknaden idag.