IHM Business School har några av Sveriges populäraste utbildningar inom e-handel, marknadsföring och affärsutveckling. Tillsammans med Streamify breddar de nu kursutbudet med utbildning i Live Shopping för att möta branschens behov.
– ”IHM Business School fortsätter utveckla och lansera utbildningar inom e-handel och marknadsföring där relevans och efterfrågan styr. Live shopping är ett nytt sätt att interagera och skapa relationer i en digital värld. Därför är samarbetet och utbildningen med Streamify helt rätt i tiden.” – Linda Thyrén, marknads- och kommunikationschef på IHM Business School.
Med utbildningar inom e-commerce, affärsutveckling och marketing, utökar IHM Business School sitt erbjudande av kortare, kompetensutvecklande kurser för yrkesverksamma. Där Live Shopping blir en del av Upskill-katalogen.
– “När jag fick förmånen att lyssna på när Anna Björkeryd berättade om Live Shopping, de resultaten det ger i både ökad försäljning och varumärkesförtroende, kunde jag inte värja mig från att ta ämnet vidare. Formatet och det arbetssätt som Anna förespråkar, ser vi har en mycket positiv inverkan på att nå ökad försäljning online” – Annelie Nordström, affärsutvecklare på IHM Business School.
Advisory Board pekade unisont på Live Shopping som morgondagens behov
IHM Business School har flera olika Advisory Boards för deras utbildningar, som en del i att kvalitetssäkra utbildningarnas relevans men också för att möta framtida behov och trender.
Under E-commerce Advisory Board i våras presenterades Live Shopping som en del av ett utbildningsprogram och togs emot väl av deltagarna. Det är tydligt att fenomenet Live Shopping är här för att stanna, men att det finns en tydlig brist i att behärska formatet strategiskt och kreativt. Därför tror man att en utbildning i formatet kan effektivisera varumärken i att lyckosamt implementera Live Shopping och för att nå bäst effekt, snabbt.
– “Live Shopping är inte bara en livesändning med en kamera, det är en affärsstrategi. Jag är så glad och stolt över vårt samarbete med Anna och Streamify!” – Annelie Nordström, affärsutvecklare på IHM Business School.
– “Konsumenternas köpbeteende förändras snabbt. Som e-handlare är det viktigt att förstå bakomliggande orsaker och introduceras till lösningar för att möta den nye konsumenten. Jag är glad att Streamify tillsammans med IHM kan ge sitt bidrag till detta relevanta ämne” – Johan Klitkou, CEO på Streamify.
Inom det nya konceptet erbjuder IHM kortare utbildningar för privatpersoner och företag som vill erbjuda sina medarbetare kompetensutveckling. Alla kurser tas fram tillsammans med företagsrepresentanter från respektive bransch. Inledningsvis kommer kurserna att ges inom fyra områden: e-handel, marknadsföring, digital försäljning.
Avtalets löptid är 12 månader och kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.