Kristina Hunter-Nilsson, tidigare kommunikationschef för Voi, har nyligen tillträtt som ny kommunikationschef för Riverty i Europa. Med en imponerande bakgrund inom internationell kommunikation och varumärkesbyggande tar hon nu över ansvaret för att stärka Rivertys position på den europeiska marknaden.

Riverty: Ett innovativt fintechbolag

Riverty är fintech-grenen av den tyska mediekoncernen Bertelsmann, och företaget har som mål att transformera finansiella transaktioner med en stark fokus på flexibla betalningslösningar, inkassotjänster, skuldinköp och bokföringstjänster. Företaget har verksamhet över hela Europa, med Sverige som en av sina främsta marknader. Tidigare verkade Bertelsmanns finansiella tjänster under namnet Arvato, men nu samlas alla dessa tjänster under det gemensamma varumärket Riverty.

Kristina Hunter-Nilssons nya utmaning

Kristina Hunter-Nilsson uttrycker entusiasm över sin nya roll på Riverty:

”Jag gillar internationella verksamheter som präglas av tillväxt, där jag med min omfattande erfarenhet på området kan bidra till att bygga varumärket. Mitt uppdrag för Riverty blir inget undantag, särskilt när vi fortsätter att stärka vår närvaro och vårt rykte här i Sverige, hela EMEA-regionen och även bland våra internationellt verksamma amerikanska kunder.”

Med en gedigen bakgrund inom internationella och teknikdrivna företag tar Kristina med sig en djup kunskap och innovativa idéer till Rivertys corporate communications. Hennes erfarenhet som kommunikationschef för Voi, där hon ansvarade för att bygga och stärka företagets varumärke internationellt, är särskilt värdefull i hennes nya roll.

En framgångsrik karriär inom kommunikation

Innan hon tillträdde som kommunikationschef för Riverty har Kristina haft flera framstående positioner inom kommunikationssektorn. Hon har varit chef för externa relationer på DeLaval i Stockholm, senior manager för mediarelationer på TeliaSonera, PR-ansvarig för Just Eat Takeaway och har även haft en central roll på TomTom där hon initierade det prisbelönta TomTom-indexet.

Med denna omfattande erfarenhet och expertis är Kristina väl förberedd för att leda Rivertys kommunikationsstrategi och bidra till företagets fortsatta expansion och framgång på den europeiska marknaden.