Powermind är en app med coachning via hypnos inom allt från bättre självförtroende och självkänsla till att hantera stress, oro och ångest, men även coachning inom karriär, såsom ledarskapscoachning och säljcoachning, till coachning inom dating, relationer, sport, sömn och mycket mer. Nu lanseras appen på den spansktalande marknaden. Powermind har ett stort bibliotek med cirka 6 000 ljudspår inom cirka 70 olika teman, på fyra språk.

Finanstid fick en pratstund med Powerminds grundare och VD Lovisa Strömsholm angående att de precis har släppt Powermind på spanska, med fokus på Latinamerika och därmed har de gått live i 27 länder, varav 19 spansktalande.

-Vi hjälper helt enkelt våra användare att förändra sina tanke- och beteendemönster, säger Lovisa entusiastiskt.
-Den latinamerikanska marknaden är oerhört intressant då den dels är en stor marknad i sig, men det är också en marknad där man i stor utsträckning är van vid att jobba med sig själv, sin mentala hälsa och personliga utveckling, menar Lovisa.

Det är vanligt att man exempelvis går till en coach, oavsett vilka funderingar eller problem man har. Att ta hand om sin mentala hälsa ses som en styrka. 

Hur går det på era existerande marknader?
-Powermind växer organiskt med stark konvertering med ca 300 registrerade användare per månad, helt utan marknadsföring. I Sverige har cirka 5,8 % av alla nedladdningar blivit betalande användare sedan 27 januari i år, vilket är otroligt bra siffror. Detta är alltså helt utan re-targeting eller annan kundkommunikation. Historiskt har vi haft ca 2,5 gånger högre konvertering till betalande när vi kört marknadsföringskampanjer, så det är väldigt roligt att se att Powermind uppskattas av användarna, säger Lovisa

Vad är det roligaste med att göra denna lansering?
Vi är otroligt glada över att gå live i detta område. Vi har ännu inte hunnit dra igång marknadsföringen i dessa länder men har redan börjat få fina siffror, intresse och trafik från dessa länder. Bland annat har de redan börjat få betalande användare i Mexiko. Det är väldigt roligt att redan nu få denna typ av intresse, anser Lovisa.

Vad är nästa steg?
-Vi kommer inom kort att lansera Powermind på engelska, med både manlig och kvinnlig röst, och i och med detta göra en global lansering!
Det långsiktiga målet är att bli SATS motsvarighet inom psykisk träning och mental hälsa; att självhypnos ska bli lika coolt, vanligt och mainstream som att gå till gymmet.
Vi går ju till gymmet för att träna våra kroppar, för att hålla oss starka och friska, men vad gör vi för att stärka vår insida och mentala hälsa? Där är målet att det självklara svaret blir: Powermind. Vi vill hjälpa människor att hjälpa sig själva, när och var det passar dem, avslutar Lovisa.