Finanstid

Ny digital jätte tar form: Rocket Revenue, 56K och NOOS skapar ny modell för tillväxt

Mattias AhlbergMattias Ahlberg
Pub:
Upd:
Dela:
digital tillväxtpartner
Tobias Nissen, Anton Peterson och Fredrik Winberg är VD:arna i samarbetet. Foto: Pressfoto

Tre ledande svenska bolag inom digital affärsutveckling slår nu samman sina styrkor. Efter att Rocket Revenue och 56K Digital gick samman tidigare i år, ansluter nu även NOOS Digital till gruppen. Tillsammans bildar de en av Nordens mest kompletta partners för digital transformation och affärsdriven tillväxt.

NOOS stärker den strategiska höjden

NOOS har under de senaste åren etablerat sig som en stark managementpartner för flera nordiska retailjättar. Med fokus på kundens affär och digital handel har bolaget vuxit snabbt och utmärkt sig som en nytänkande rådgivare i gränslandet mellan strategi och teknik.

– På NOOS fokuserar vi på att lösa både tekniska och kommersiella utmaningar, alltid med kundens kärnaffär i fokus. Genom att kombinera det med Rocket och 56K:s djupa expertis inom performance kan vi nu stärka vår förmåga att omsätta strategi till resultat hela vägen, säger Anton Peterson, vd för NOOS.

Från strategi till resultat – en ny typ av tillväxtpartner

Efter samgåendet består gruppen av nästan 100 experter inom strategi, analys, teknik, performance och kreativ utveckling. De är baserade i Stockholm, Göteborg, Borås och Helsingborg och ska tillsammans sätta en ny standard för hur digitala affärer byggs.

– Med NOOS tar vi oss närmare våra kunders verkliga affärsutmaningar och förenar strategisk höjd med operativ precision. Det handlar inte om att bli en större byrå, utan om att bli en mer strategisk partner, säger Fredrik Winberg, vd för 56K Digital.

Till skillnad från många traditionella byråer utgår den nya konstellationen från kundens affärsmodell. Målet är att koppla samman teknik, processer och beteenden till helhetsstrategier som driver långsiktig och hållbar tillväxt.

– Teknologin förändras snabbt, men en sak förblir densamma, förmågan att verkligen förstå kundens affär. Tillsammans bygger vi ett bolag som kopplar samman djup affärsinsikt med stark leveransförmåga med fokus på hållbar tillväxt, säger Tobias Nissen, vd för Rocket Revenue.

En samlad kraft för framtidens digitala affärer

Med kunder inom e-handel, detaljhandel, FMCG och konsumentvarumärken blir den nya gruppen en kraftfull aktör för företag som vill växa i det snabbt föränderliga digitala landskapet. Genom att förena strategi, teknik och kreativitet vill de skapa en ny modell för affärsdriven tillväxt i Norden.

FAQ

Vad innebär samgåendet?
Rocket Revenue, 56K Digital och NOOS Digital går samman för att skapa en ny helhetsaktör inom digital affärsutveckling och tillväxt.

Vilka är bolagen bakom fusionen?
Rocket Revenue är specialister på performance marketing och creative, 56K på performance marketing och analys och NOOS Digital på strategisk rådgivning inom digital handel.

Hur många anställda får den nya gruppen?
Tillsammans har de nära 100 experter inom strategi, tech, data och kreativ utveckling.

Vilka typer av kunder riktar sig gruppen till?
Främst e-handels- och retailföretag, men även aktörer inom FMCG och konsumentvarumärken.