E-handelsföretaget Innebandy24 har tagit ett stort steg i sin utveckling genom att öppna sin första fysiska butik. Den nya butiken ligger i Bromma och är en del av en bredare satsning på att stärka varumärket, skapa fler samarbeten med föreningar och bredda sortimentet.

Första butiken – en milstolpe för företaget

I september slog Innebandy24 upp dörrarna till sin butik på Ranhammarsvägen i Bromma. Samtidigt flyttade företaget sin logistik och lagerverksamhet till samma lokaler, vilket möjliggör snabbare och effektivare leveranser.

Magnus Jopevi, VD och ägare av Innebandy24, ser den nya butiken som en strategisk pusselbit för företagets framtid.

– Något vi har saknat för att ta nästa steg är att föreningarna ska kunna komma in i en fysisk butik för att “klämma och känna” på produkter och kläder. Nu har vi de möjligheterna och det känns väldigt kul och spännande, säger Magnus.

För att bemanna butiken och stärka kundupplevelsen har tre nya medarbetare rekryterats. Alla tre är aktiva innebandyspelare, vilket ger företaget en djupare förståelse för sporten och kundernas behov.

Black Week: Försäljning ökade med 70 procent

Årets Black Week blev en riktig succé för Innebandy24, med en försäljningsökning på över 70 procent jämfört med föregående år. Tack vare det nya lagret i direkt anslutning till butiken kunde företaget hantera det ökade trycket på ett imponerande sätt.

– Jag är glad och stolt över att vi har lyckats skicka ut inom 24 timmar till nästan alla kunder. Många kunder i Stockholmsområdet valde dessutom att beställa online och hämta i butiken, en tjänst som vi inte kunnat erbjuda tidigare, säger Magnus.

Under den intensiva Black Week-perioden skickades hela tio pallar med leveranser ut, vilket satte den nya logistiken på prov – och den klarade utmaningen med bravur.

Tillväxt och investeringar

Med en omsättning på drygt 5,2 miljoner kronor för 2023 förväntar sig Innebandy24 en tillväxt på 50 procent under 2024. Trots ökningen i omsättning räknar företaget med ett negativt resultat på grund av stora investeringar i både den fysiska butiken och e-handeln.

– Vi har gjort flera strategiska satsningar som har bidragit till vår starka utveckling. Förutom tillväxt i omsättning har vi också lyckats stärka våra marginaler genom optimerade inköp och effektivare verksamhet, säger Magnus.

Företagets strategiska fokus på både digital och fysisk närvaro ska lägga grunden för fortsatt expansion och långsiktig framgång.

Innebandy24 butik
Den nya butiken i Bromma. Foto: Innebandy24

Med sin nya butik i Bromma, förstärkta samarbeten med föreningar och en växande kundbas ser framtiden ljus ut för Innebandy24. Den fysiska satsningen är inte bara en milstolpe – det är starten på en ny era för företaget.