Gigapay har lanserat en ny community för europeiska skapare för att stödja och främja deras entreprenörsbana. Gigapay är en leverantör av automatisk hantering av leverantörsfakturor för skaparekonomin och har utvecklat en community som ger en plattform för skapare att nätverka och lära sig av varandra.
Med över 320 miljoner personer över hela världen som identifierar sig som skapare och över 100 miljarder dollar investerade i branschen är behovet av en community högre än någonsin. Gigapay har tagit det fasta beslutet att skapa en stöttande miljö för både företag och skapare i branschen.
Communityn är utformad med skaparen i åtanke och erbjuder en informationsbas om hur man kan växa och utveckla sitt erbjudande. Med lanseringen av communityn positionerar sig Gigapay som skaparnas allierade och vägleder dem mot finansiell framgång genom en stöttande community.
Andrea Neira, en skapare och Head of Community på Gigapay, säger att skaparna delade med sig av att det inte fanns någon neutral plats för skapare att komma samman och det här ledde dem att lansera Gigapay-communityn. Målet med communityn är att skapa en säker plats för skapare att ansluta, nätverka och samarbeta med likasinnade personer.
Communityn har redan fått kunder som NELLY, Society Icon och Group M ombord. Lanseringsfesten i Stockholm besöktes av inflytelserika skapare inom svenska TikTok-scenen som Memetix, Gingerjompa och Daniel Norlin, vilket markerar början på ett spännande nytt kapitel i företagets resa.
Gigapay planerar också att expandera sin fysiska närvaro till nya städer i Europa under 2023 och är för närvarande i kontakt med skapare för nästa community-evenemang i London. Med 120 miljoner nya skapare som etableras på bara två år är behovet av en community högre än någonsin. Communityn hjälper Gigapay att etablera sig som en viktig europeisk aktör inom skaparekonomin, säger Raiha Buchanan, VD för Gigapay.