Norska EuroSko Gruppen AS, Nordens största skokedja med e-handel och över 300 fysiska butiker i Norge, Sverige och Danmark, har beslutat att satsa på Live Shopping i samarbete med företaget Streamify. Detta är en nyhet inom den norska skoindustrin då inga andra skokedjor har testat det här formatet tidigare. Satsningen kommer att rullas ut under första kvartalet 2023 med skobutikerna EuroSko och DNA som de första att implementera detta nya format.

Enligt Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS, så kommer Live Shopping att göra det möjligt för företaget att komma närmare sina kunder och skapa en inspirerande dialog tidigt i kundresan. EuroSko Gruppen AS har en duktig personal som uppskattas av kunderna i butik och nu kan man förflytta den kompetensen och servicen till det digitala mötet.

Live Shopping är ett format där företag kan interagera med sina kunder genom livesändningar där man visar upp produkter och ger råd och information om dessa. Företaget hoppas att detta kommer att skapa en mer personlig och interaktiv upplevelse för kunderna, samtidigt som det ger möjlighet att visa produkterna i ytterligare dimensioner.

EuroSko Gruppen AS har som mål att under 2023 genomföra ca 10 livesändningar fördelat på skobutikerna EuroSko och DNA. Syftet med sändningarna är inte bara att skapa interaktion med tittarna, utan också att skapa mer rörligt innehåll som kan användas i sociala medier och på produktsidor.

Valet av Streamify som leverantör av Live Shopping-plattformen baserades på att deras lösning och funktioner passade EuroSko Gruppen AS bäst. Flexibilitet, design och enkelhet är något som företaget ser som viktigt och teamet från Streamify har visat sig vara mycket hjälpsamma och har gett företaget den trygghet det behövde.