Ehandelsbolaget Däckline tar stora kliv internationellt och ökar tempot rejält. Efter ett starkt räkenskapsår 2024 med en omsättning på 78 miljoner kronor, siktar bolaget nu mot 100 miljoner under 2025 – en utveckling som till stor del drivs av framgångar i Danmark och Finland.

Under årets första halvår har Däckline sålt för 6 miljoner kronor i Danmark och nått 1,2 miljoner kronor i försäljning på bara 30 dagar i Finland. Det internationella genomslaget kommer efter en målmedveten satsning på digital marknadsföring och sökmotoroptimering.

Vi ångrar att vi inte började tidigare, då hade vi slagit 10 miljoner utanför sveriges gränser redan nu, säger vd Imad Doudar.

Bakom tillväxten ligger bland annat en aggressiv strategi för SEO och Google Ads, samt ett pionjärarbete inom generativ AI för sökmotoroptimering – ett område där Däckline valt att ligga i framkant.

Senaste månaden har vi klättrat extremt bland AI-genererade svar, vilket gett oss enorma fördelar i form av visningar, fortsätter Doudar.

Med sikte på att befästa sin position som en ledande aktör inom däck och fälghandeln i Norden, planerar Däckline att skala upp sin närvaro i fler europeiska länder under 2025. Bolaget ser en stark efterfrågan på marknader med liknande bilkulturer och digitala köpbeteenden.

Om Däckline
Däckline är en snabbväxande fälgtillverkare med bas i Sverige. Bolaget är specialiserat på försäljning av fälgar & däck via digitala kanaler till både konsumenter och företag.