Creed Media, känd för sin banbrytande roll inom den digitala marknadsföringen för musik- och underhållningsindustrin, har nyligen gjort en betydande förändring i sitt ledarskap. Företaget, som på kort tid har blivit en ledande kraft inom sin nisch, välkomnar Christian Birch-Jensen som sin nya VD. Birch-Jensen, som tidigare tjänstgjorde som Chief Strategy Officer, tar över efter Timothy Collins, en av företagets grundare.

En era av innovation och tillväxt

Sedan starten har Creed Media revolutionerat digital marknadsföring med mer än 7 000 framgångsrika kampanjer och över 30 miljarder engagemang. Samarbeten med toppartister som Ed Sheeran och Beyoncé samt framstående varumärken inom TV och film understryker byråns inflytande och kapacitet.

Ledarskapsbyte vid rätt tidpunkt

Christian Birch-Jensen står redo att leda Creed Media in i framtiden, stärkt av positiva resultat under 2023 och en väg kartlagd för expansion under 2024. Med en gedigen bakgrund från strategiska roller inom TikTok Europe och som konsult hos McKinsey & Company, är Birch-Jensen välutrustad för att navigera byrån genom tillväxt och innovation.

– Att utse Christian till VD är ett avgörande ögonblick för Creed Medias nästa tillväxtfas. Hans vision överensstämmer helt med våra mål vilket säkerställer vår fortsatta innovation och ledarskap inom Gen Z-marknadsföring. Med denna förändring kan jag fördjupa fokuset på strategiska partnerskap och innovation. Jag är spänd på vad framtiden har att erbjuda under Christians ledning, och övertygad om att vi tillsammans kommer att fortsätta höja ribban för vad framgång är, säger Timothy Collins.

En vision för framtiden

Birch-Jensen och Collins delar en vision om fortsatt framgång genom innovation och ledarskap, särskilt inom Generation Z-marknadsföringen. Denna nya ledningssammansättning signalerar en period av förnyat fokus på strategiska partnerskap och produktutveckling.

Från idé till industriledare

På bara några år har Creed Media vuxit från en ambition hos två vänner till att bli en ledande aktör med 80 anställda och kontor i Sverige, London och New York. Genom att arbeta över alla digitala kanaler har de etablerat sig som en föredragen partner för världens största underhållningsbolag, inklusive Universal och Spotify.

Framtiden under Birch-Jensens ledning

Med Christian Birch-Jensen vid rodret är Creed Media inställt på att fortsätta sin resa mot ytterligare innovation och tillväxt. Hans ledarskap, tillsammans med företagets beprövade framgångsrecept och ett starkt team, lägger grunden för en spännande framtid.

– Jag är ödmjukt tacksam för förtroendet att leda Creeds fortsatta resa och stötta våra exceptionella talanger att nå nya höjder. Deras kreativitet, förståelse för tidsandan och engagemang för att skapa kundvärde inspirerar mig varje dag. Vi har en enorm tillväxtpotential framför oss som drivs av såväl produktinnovation som den fortsatta digitaliseringsvågen inom marknadsföringssegmentet, säger Christian Birch-Jensen.

Sammanfattning

Creed Medias beslut att utse Christian Birch-Jensen till VD markerar början på ett nytt kapitel för byrån. Med ett starkt arv av framgångar och en klar vision för framtiden är företaget väl positionerat för att fortsätta sin tillväxt och innovation inom digital marknadsföring. Birch-Jensens ledarskap kombinerat med Collins fortsatta engagemang utgör en stark grund för att möta de nya utmaningar och möjligheter som ligger framför.