I dag meddelade Zebrain, Nordens första coachingplattform för medarbetarutveckling, att företagets omsättning mer än fyrdubblats under 2022 jämfört med året innan. Omsättningen har ökat från 1 MSEK till drygt 4 MSEK, där nykundsanskaffning är den främsta anledningen. Antalet företagskunder som prenumererar på Zebrains plattform har ökat från 40 till 70 under förra året, med bolag som RFSU, Westpay och GlaxoSmithKline (GSK) på kundlistan.

Enligt Gustaf Karling, medgrundare och säljchef på Zebrain, är ökningen av omsättningen ett resultat av en ökad efterfrågan av smidig och kostnadseffektiv coaching för företag. Han tror också att det hårda arbete som lagts ner av teamet är en viktig faktor för ökningen. Han fortsatte att säga att det är en tydlig signal att marknaden för företagscoaching mognat där fler insett fördelarna och effekterna av att ge medarbetare rätt verktyg för att utvecklas.

Zebrains digitala coachingplattform är en metod för att utveckla, växa och mäta medarbetarnas mentala hälsa, arbetskapacitet, outnyttjade potential samt motverka stress och sjukskrivningar. Under förra året har antalet nya kunder växt med cirka 75 procent från 40 till 70 företagskunder. Karling tror att den datadrivna tjänsten, där det är möjligt att mäta, genomföra och rapportera kring medarbetarutveckling, kommer att driva marknaden framåt. Han är också övertygad om att Zebrain kommer att leverera på sina redan högt satta mål för nya året.