Catena Media har förstärkt sin närvaro på den nordamerikanska och latinamerikanska marknaden för onlinespel och casinospel genom att ingå i ett partnerskap för innehåll och kommersiell media med The Sporting News, en av de mest välkända varumärkena inom sportpublicering i USA.
Det nyligen undertecknade samarbetet kommer att pågå i tre år och innebär att Catena Media kommer att skapa redaktionellt och reklamrelaterat innehåll som exklusiv vadslagningspartner till The Sporting News.
Avtalet fokuserar huvudsakligen på USA, där The Sporting News har en nationell närvaro och en bred publik inom en rad olika sporter, från collegidrott, basket och fotboll till ishockey, motorsport, golf, tennis, boxning och andra. Som en sekundär aspekt kommer partnerskapet också att rikta sig mot utvalda latinamerikanska länder – Mexiko, Argentina och Brasilien.
Enligt avtalet kommer Catena Media att skapa specialanpassat digitalt innehåll för sport-, casinospel- och fantasy sport-publiken för publicering och distribution på The Sporting News webbplatser.
Ryan Harper, vice vd för Catena Media Nordamerika, kommenterade: “The Sporting News är ett av de äldsta namnen inom sportpublicering i USA och vi är glada över att ha dem som en central mediepartner. Deras nästan 45 miljoner unika användare per månad ger oss tillgång till en stor publik som gör det möjligt för oss att konkurrera direkt med några av världens främsta sportpubliceringsföretag.”
Shaun Koiner, Chief Operating Officer på The Sporting News, sade: “Ingen är lika passionerad för högkvalitativt sportinnehåll som The Sporting News är, vilket är varför ett partnerskap med Catena Media känns så meningsfullt. Ända från början har våra mål varit i linje och vi är otroligt spända över att se vart detta kan ta oss, inte bara i USA utan även när vi överväger internationell expansion.”