Zmarta och Insplanet samlas under samma varumärke

Fyra år efter att Zmarta förvärvade den populära försäkringsförmedlaren Insplanet slås de båda varumärkena ihop. Därmed samlas Nordens bredaste utbud av privatekonomiska jämförelsetjänster på ett och samma ställe: zmarta.se.    

När Insplanet blev en del av Zmarta-familjen 2018 skapades en ledande aktör för jämförelsetjänster inom el, lån och försäkringar. Nu tar de båda bolagen nästa steg på den här resan när Insplanet flyttar in under varumärket Zmarta. Det innebär i praktiken att techprofilen Richard Båges skapelse insplanet.com stängs ned medan försäkringsförmedlingen fortsätter som vanligt under namnet Zmarta Försäkringar.

– Det här är ett stort och viktigt steg för Zmarta där vi skapar ett ännu större utbud av jämförelsetjänster på en och samma plats. Därigenom blir det lättare för människor att påverka sin privatekonomi på flera olika områden. Den möjligheten är kanske viktigare nu än den varit på väldigt länge, säger Catharina Skommevik, vd på Zmarta.

Sedan starten 1999 har Insplanet hjälpt 2,5 miljoner människor att jämföra försäkringar för att passa för just deras behov. Den långa erfarenheten och det stora utbudet av bland annat bilförsäkringar och hemförsäkringar finns nu samlat på zmarta.se. Här får besökarna även tillgång till jämförelsetjänster för bolån, billån och elavtal – allt på samma plattform. Det betyder bättre service och fler förmåner för de hundratusentals människor som varje år använder sig av Zmartas tjänster. Det leder också till att samarbetspartners får möjligheten att nå en långt större kundkrets än de tidigare har gjort.

– Genom sammanslagningen samlar vi all kompetens under ett och samma tak samtidigt som vi skapar ett mycket starkare erbjudande. Jag är övertygad om att det här leder till fler och mer nöjda kunder och samarbetspartners i framtiden, säger Catharina Skommevik.