Waytobill, en leverantör av prenumerationsbetaltjänster, har tillkännagett ett nytt partnerskap med VCC Live. VCC Live är en helt anpassningsbar mjukvara för molnkontaktcenter för hantering av inkommande och utgående kommunikationer. Integrationen effektiviserar processer för telefonförsäljare och omvandlar fler prospekt till kunder direkt i samtalet.

Genom att integrera Waytobills Digitala Autogiro med VCC Lives uppringningssystem kan telefonförsäljare enkelt öka antalet försäljningar. Det är vanligt att telefonförsäljningsagenter förlorar mellan 50 och 80 procent av affärerna efter att potentiella kunder har gått med på att köpa. Detta beror främst på komplexa betalningsprocesser som Waytobill förenklar och tar det ännu längre med integrationen med VCC Live. Integrationen tillåter agenter att initiera autogiroprocessen under samtalet genom att skicka en kassalänk direkt till kundens telefon, förifylld med deras information hämtad från telefonförsäljningssystemet. Detta eliminerar behovet för kunder att fylla i pappers- eller webbformulär, vilket kan leda till fel och höga churn-frekvenser, särskilt när man anger bankkontonummer. Waytobills plug-in integrerad i VCC Lives uppringare minskar avsevärt tiden och ansträngningen som krävs för att avsluta en försäljning. Detta resulterar i ökade affärsomvandlingsfrekvenser och intäkter.

“Vi är glada över att samarbeta med VCC Live och erbjuda vår digitala autogirolösning till sina kunder”, säger Magnus Bendelin, VD för Waytobill. “Waytobill erbjuder en digitaliserad lösning som gör det möjligt för telefonförsäljare att skapa autogiromandat direkt från sina föredragna telefonförsäljningssystem, och omvandla leads till kunder direkt vid försäljningsstället.”

“Vi är glada över att kunna föra Waytobills digitala autogirolösning till ett brett spektrum av vår kundbas”, säger Pawel Piejko, marknadschef på VCC Live. “Denna integration kommer att hjälpa till att automatisera deras betalningsprocesser, minska risken för sena betalningar och erbjuda ett bekvämare betalningsalternativ för sina kunder.”

Digitalt Autogiro är en svensk motsvarighet till autogirobetalningar. Den nya integrationen gör det möjligt för företag att effektivisera sina telefonförsäljningsprocesser och förbättra resultatet genom att öka konverteringsfrekvensen. Agenter kan behandla betalningar direkt från ett uppringningssystem de redan känner till, vilket minskar utbildningskostnaderna. Kunder bekräftar fullmakten genom att säkert logga in på sitt Bank-ID. Dessutom ökar autogiro kundens livstidsvärde eftersom återkommande betalningar inte kräver ytterligare åtgärder från kunden.