Syncro Groups Division Influencer Marketing, bestående av företagen Collabs och Cube, har tre veckor efter lanseringen av sitt gemensamma erbjudande i marknaden, vunnit en upphandling med Storytel Sverige där divisionen etablerar ett årsavtal avseende influencer marketing för Storytel under 2022.
Syncro Groups Division Influencer Marketing består av SaaS-bolaget Collabs och fullservicebyrån Cube. De båda företagen förvärvades var för sig av Syncro Group under 2021 och har tagit fram ett gemensamt marknads- och kunderbjudande som lanserades i slutet av januari 2022. Redan nu, knappt en månad in i samarbetet, kan Syncro Group meddela att divisionen ingått ett första omfattande årsavtal med ljudboksföretaget Storytel i Sverige.
“Vi är oerhört stolta över att Storytel, efter en noga genomförd urvalsprocess, valt oss som strategisk partner för sin influencer marketing-satsning under 2022. Storytel är på många sätt en drömkund för vår division då deras ambitioner med kommande influencer marketing-satsning, spelar mot hela den bredd Collabs och Cube tillsammans nu under det gemensamma divisionsparaplyet kan erbjuda våra kunder”, säger Fredrik Grufvisare VD på Collabs.
Avtalet mellan Storytel Sverige, Collabs och Cube sträcker sig från dagens datum till slutet av 2022, med en hög frekvens av samarbeten, nedslag och kampanjer.
“Vi är otroligt glada över att nu inleda ett samarbete med Collabs och Cube. Strategisk, kreativ och smart marknadsföring är en stor och viktig del för Storytels positionering på marknaden. I år ser vi fram mot att utveckla Storytels satsning på influencer marketing än mer och i det arbetet kommer vårt nya samarbete med Collabs och Cube vara en viktig del i att nå våra högt satta mål”, säger Maria Sörnell, Marknadschef på Storytel.
Division Influencer Marketing inom Syncro Group blev fullbordad i samband med förvärvet av Cube under november 2021. Samverkan mellan Collabs och Cube påbörjades under december och i slutet av januari lanserades divisionens gemensamma erbjudande.
“Det är tillfredsställande att se hur väl våra bolag inom Division Influencer Marketing funnit varandra och att de nu samarbetar med ett kraftfullt gemensamt marknadserbjudande. Vi är alla väldigt glada över att få välkomna en så fin kund som Storytel till gruppen”, säger Magnus Winterman, VD Syncro Group, och fortsätter “Jag ser verkligen positivt på samarbetet och tillväxten i vår Division Influencer Marketing som tidigt in på året ser ut att överträffa mina förväntningar. Med detta i ryggen är jag än mer övertygad om att vi står inför en otroligt fin tillväxtresa under året”, avslutar Magnus Winterman.