Speqta har rekryterat Daniel Radu som Chief Technology Officer för Bidbrain. Daniel har en gedigen ledarbakgrund som tech lead från SaaS och e-handelsbolag.

Bidbrain, som erbjuder en avancerad och transparent AI-baserad tjänst för att buda smartare på Google Shopping annonser, stärker nu kompetensen med en ny Chief Technology Officer.

Daniel har en bakgrund från ett flertal bolag inom e-handel och SaaS samt gedigen erfarenhet av att bygga såväl techteam som skalbara tekniska lösningar. Daniel kommer senast från Apica där han har varit med och byggt upp internationella utvecklingsteam och kvalitetssäkrade tekniska lösningar. Han har även en bakgrund inom big data, machine learning och computer science.

Bidbrains VD Malin Blomberg kommenterar:
“Daniel ersätter vår tidigare CTO som byggt upp ett fantastiskt team, teknisk arkitektur och agila processer. Med Daniels erfarenhet av att bygga skalbara och kvalitetssäkrade lösningar ser jag honom som ett naturligt och kraftfullt steg för att ta Bidbrain till nästa nivå.”

Daniel Radu kommenterar:
“Som person är jag rastlös och drivs av att ständigt förbättra och driva innovation. Jag ser fram emot att ta med min passion för teknik till Adtech-branschen och arbeta med AI för att skapa banbrytande lösningar. Jag ansluter till ett team och en struktur av mycket hög standard, vilket är en perfekt grund för att förbättra, transformera och lyfta Bidbrain. Jag vill bygga vidare på dessa befintliga styrkor för att driva tillväxt, optimera processer och förbättra våra produkter, samtidigt som jag vårdar en kultur av öppen kommunikation, kontinuerligt lärande och teamwork.”