Sedan 2015 har Sitoo utvecklat och marknadsfört en lösning som ett stort antal butikskedjor valt att använda. Den kopplar samman kedjans alla butiker och onlineförsäljningen, vilket bland annat gör att butiken har realtidsinformation om lager och returer. Effekten blir att butiker kan ge bättre kundservice, optimera lagret och tjäna mer pengar.
På bara sex år har företaget blivit ett ledande inom retail och bland kunderna finns svenska modemärken så som Tiger of Sweden, NilssonGroup och FilippaK.
Nu utnämner analysföretaget Gartner, Sitoo till ledande globala leverantörer av kassasystem och Unified Commerce-plattformar och sällar sig därmed till listan av Sveriges mest intressanta techföretag.
Jens Levin, medgrundare och VD på Sitoo kommenterar;
– Det är stort för oss att placeras bland de riktigt stora aktörerna globalt och att uppmärksammas på det här sätt av flera branschexperter. Framförallt bekräftar det att vad vi gör värdesätts av marknaden. Det ger oss ännu mer energi att förverkliga vår vision om retail utan begränsningar för globala kedjor och varumärken.
Sitoo befinner sig i en snabb tillväxt, inte minst drivet av det marknadsskifte som sker idag inom retail. 2021 ser ut att bli det mest framgångsrika året i företagets historia sedan Sitoo lade om sin inriktning mot molnbaserade kassasystem.
– Sitoo expanderar kraftigt just nu och vi får in nya stora kunder från hela världen. Vi har en perfekt strategisk position i det skifte som sker inom retail där retailers byter från traditionella PC-baserade kassasystem till molnbaserade kassasystem med en Unified Commerce plattform. Vi hjälper retailers att möta sina kunders krav och behov, samtidigt som de ökar vinsterna, tillägger Jens Levin.