Root Digital Group förvärvar influencer marketing-byrån CM Strategy för att stärka sitt kunderbjudande inom digital affärsutveckling. CM Strategy är en av Nordens ledande byråer inom influencer marketing med spetskompetens inom profilrepresentation och personfokuserade kampanjer. Förvärvet adderar ett nytt affärsområde till Root Digital Group som redan har en stark närvaro inom e-handelstillväxt, digital marknadsföring och digitala strategier.

CM Strategy grundades 2020 och har idag verksamhet över hela Norden med kunder som Finnair, K-Rauta och Lavazza. Bolaget omsätter över 30 MSEK. För CM Strategy innebär anslutning till Root Digital Group starka synergieffekter med andra entreprenörer och medarbetare i gruppen med stark kompetens inom det digitala landskapet. En möjlighet för alla parter att bredda sina digitala erbjudanden, när respektive spetskompetens nu kan erbjudas mer effektivt inom bolagsgruppen.

Förvärvet görs med uppbackning från investmentbolaget byWiT, som tidigare investerat i Root Digital Group för att vara med och bygga framtidens digitala ledare. Gruppen har en ”buy and build”-strategi där de förvärvar nischade bolag inom olika delar av digital försäljning, strategi och marknadsföring samt inom nya marknader, vilket byWiTs investering och operativa engagemang är med och möjliggör.