Revionics, ett Aptos-företag som levererar lösningar för prissättning, kampanjer, marknadsföring och avancerade analyser, har förnyat sitt avtal med Apotek Hjärtat. Samarbetet inleddes 2016 och blir nu förlängt.
Revionics erbjuder en lösning som underlättar prissättning och kampanjstrategier som är anpassade till kundernas utvecklande beteenden. Med Revionics verktyg så kan företag erbjuda mer målinriktad prissättning, leverera optimala affärsresultat och maximera marknadsföringseffektiviteten. Även Apotek Hjärtats systerföretag Rimi Baltic använder Revionics-lösningar.
– Apotek Hjärtat, Rimi Baltic och övriga företag i ICA-gruppen har lojala kunder tack vare sina fantastiska varumärken, ett brett ekosystem och en smidig, datadriven strategi för operativ excellens. Ett ”apotek med ett hjärta” är oerhört viktigt, både nu och i framtiden. Vi är stolta över att stärka vår relation med Apotek Hjärtat och ge dem en vinnande prisstrategi i alla kanaler i en konkurrenskraftig och dynamisk detaljhandelsmiljö, säger Steve Towe, COO på Aptos.
– Med Revionics AI-drivna prisoptimeringslösningar blir vi än mer datadrivna och kan ge våra kunder det mest attraktiva erbjudandet i butik och online vilket i sin tur leder till en bättre affär för Apotek Hjärtat. När vi vill öka vår marknadsandel, även inom e-handel, är vi övertygade om att Revionics-tekniken kommer att hjälpa oss att öka vår försäljning, lönsamhet, ge oss en bättre prisuppfattning och ge våra kunder ett större värde, säger Jenny Eriksson, Sortiment- & Inköpsdirektör på Apotek Hjärtat.