Rapunzel of Sweden går in i 2022 med ett rekordår i ryggen. 2021 gjorde bolaget sitt bästa försäljningsresultat någonsin och nu växlar de upp ytterligare.
– Under 2021 tog vår tillväxtresa fart på allvar, primärt inom vår e-handel. Detta tack vare starka produktlanseringar och en förbättrad kundresa online där Tyskland numera utgör den största marknaden. Totalt ökade bolaget sin omsättning med ca. 19 MSEK till ca. 160 MSEK, vilket är nytt omsättningsrekord, säger Jenny Hansell, VD på Rapunzel of Sweden.
Utöver en ökad försäljningsnivå 2021 har Rapunzel of Sweden även mer än fördubblat sitt resultat (EBITDA) vs 2020.
– Första kvartalet 2022 fortsätter tillväxten i en positiv riktning, där även våra salonger påvisar en stark tillväxt med +25% mot föregående år, säger Hansell.
Under året fortsätter Rapunzel of Sweden sin satsning på att optimera den digitala köpupplevelsen för privatkund och storsatsar nu dessutom på ett nytt affärsområde inom frisörledet.
– Med 15 år i branschen tar vi nästa steg i vår tillväxtresa genom att bredda vårt redan starka erbjudande även till frisörkunden med ett exklusivt sortiment som är utvecklat i samarbete med frisörer. Kombinationen av försäljning mot B2C och B2B tillsammans med en stark digital köpupplevelse och kontinuerlig produktutveckling banar väg för ytterligare tillväxt, avslutar Jenny Hansell.