Emirates, ett av världens ledande flygbolag, kommer i sommar att lansera ett spännande samarbete med den Oscarsbelönade skådespelaren Penelope Cruz. Cruz, som själv är en trogen resenär med Emirates och en stor beundrare av flygbolagets service, kommer att bli ansiktet utåt för deras nya varumärkessamarbete. Samarbetet innebär att Penelope Cruz kommer att medverka i reklamfilmer där hon får uppleva lyxen i Emirates First och Business Class.

Penelope Cruz är inte bara en framstående skådespelare, hon är också en resenär som har besökt Dubai, Emirates hemstad, vid flera tillfällen. Hon är förtjust i flygbolagets service och har genom åren upplevt några av sina mest minnesvärda resor med Emirates. Med sin personliga erfarenhet av flygbolaget och passion för resor blev Penelope Cruz det självklara valet som ambassadör för Emirates.

I de kommande reklamfilmerna kommer temat att vara “Resor handlar inte bara om slutdestinationen, det handlar också om hur man tar sig dit.” Tittarna kommer att få följa med Penelope Cruz på en resa där hon får njuta av förstklassig service ombord på Emirates-flygplanen. Reklamfilmerna visar bland annat Cruz som avnjuter en drink i A380 Onboard Lounge, tar en uppfriskande dusch ovanför molnen och ser en fotbollsmatch live på Emirates prisbelönta underhållningssystem ICE. Vi får också se hur hon använder de personliga temperaturkontrollerna i sin privata First Class-svit.

Flygbolaget är känt för att erbjuda en unik och lyxig flygupplevelse där varje detalj tas om hand. Flygbolaget strävar efter att erbjuda en resa som är lika minnesvärd som själva destinationen. Genom att välja Penelope Cruz som ambassadör ville Emirates hitta en person som speglar deras varumärke – någon med klass, stil och modern global dragningskraft. Penelope Cruz passade perfekt in i denna profil.

Richard Billington, Senior Vice President of Brand and Advertising, säger att samarbetet med Penelope Cruz är en möjlighet för Emirates att förmedla sin vision om att flyga bättre. Med den populära skådespelaren som ansiktet utåt förväntar sig Emirates att kunna nå ut till en bredare publik och förstärka sitt varumärke som ett av världens mest eftertraktade flygbolag.