Atlas Copco Group lanserar idag en ny identitet med en ny logo, visuell identitet och nytt budskap ”Teknologier som formar framtiden”.

Atlas Copco Groups nya logo

Det aktuella varumärket för Atlas Copco, som är blått och vitt, kommer att fortsätta användas på produkter och tjänster på samma sätt som andra varumärken inom koncernen använder sina egna logotyper. Inom koncernen finns det cirka 50 olika varumärken, inklusive Edwards, Isra, Leybold, LEWA och Chicago Pneumatic, och varje varumärke behåller sin unika identitet och unika värdeerbjudande.

“Vi har många starka varumärken som alla bidrar till vår gemensamma framgång, och decentralisering är fortsatt en viktig del av vår strategi,” säger Mats Rahmström, VD och koncernchef för Atlas Copco Group. “Framöver kommer det nya varumärket för Atlas Copco Group att fungera som ett paraply för samtliga varumärken inom koncernen, inklusive Atlas Copco. Det möjliggör för alla våra varumärken att behålla sin individualitet, samtidigt som vi visar på styrkan i att vara en del av något större.”

Atlas Copcos nya budskap “Teknologier som formar framtiden,” beskriver vårt bidrag till samhället i stort.

“Våra kunder ligger ofta i framkant när det gäller att förändra sina industrier och driva utvecklingen framåt, och vi stödjer dem genom ökad produktivitet, säkerhet, kvalitet och energieffektivitet,” säger Mats Rahmström. ”Det är våra teknologier och medarbetare som gör skillnaden i Atlas Copco Group.”