Att köpa en begagnad bil kan kännas stressigt. Varje objekt är unikt när det kommer till skick, utrustning, ålder och miltal.
Känslan av att ha hittat just den bilen man letat efter i rätt prisklass är befriande. Men ofta är det fler som väntat på att precis den bilen skall dyka upp och risken att bli snuvad på konfekten är hög. Särskilt när du handlar hos Riddermark Bil, där det var 10e minut säljs en bil från hemsidan – dygnet runt.
– Många bilmodeller är det extremt högt tryck på just nu, särskilt när leveranstiderna på nya bilar är så långa i dagsläget säger Idalina Santamäki, Kommunikations- och kvalitetsanvarig på Riddermark Bil.
Riddermark har upplevt att kunderna underskattat trycket och antagit att bilen snällt står kvar tills de är redo att göra en affär – men risken är alltid hög att bilen hinner säljas till någon annan och kvar står en besviken kund.
Lösningen på problemet är digital och innebär att du som besökare på Riddermark Bils hemsida nu kan lägga undan den bil du är intresserad av, så att den ligger reserverad i 24h. Reservationen sker tryggt med hjälp av Bank-ID direkt på webben. Du blir därefter kontaktad av en försäljare som hjälper dig att avsluta affären. Den potentiella köparen slipper stressen och oron med att bilen säljs till någon annan.
– Vi utvecklar hela tiden nya digitala lösningar som skall underlätta kundernas bilaffär. Det tar tid att bevaka annonser och besöka bilhallar varav vi ser ett stort behov av att förenkla hela processen för kunden. Vår smarta bevakningstjänst låter dig se bilen redan innan den kommit ut på annons, och vår nya reservationsmöjlighet gör alltså att du kan se, reservera, köpa och få hemleverans av din bil, allt inom 24h, innan annonsen offentliggjorts och utan att du har behövt lämna hemmet avslutar Idalina Santamäki.