Den ledande in-game-annonseringsspecialisten Adverty AB (publ) tillkännager idag ett partnerskap med Mamboo Games, som kommer att använda Advertys sömlösa In-Play™-format i sina allt mer populära spel.
Det framgår av ett pressmeddelande. Adverty ingår i Finanstids koncept ”Veckans Aktie”.
Mamboo Games – en belarusisk utvecklare och utgivare av framgångsrika hyper-casual-spel – har lanserat Advertys sömlösa In-Play™-annonsering i tre av sina succétitlar: Shift Race, Shift Princess och Folding Car Puzzle.
Spelutgivaren fokuserar på spel i genrerna hyper-casual, casual och midcore. I kraft av en katalog med många miljoner nedladdningar erbjuder man också sakkunskap inom marknadsföring, speldesign och utgivning.
”Vi har valt att samarbeta med Adverty på grund av deras pålitliga och lätthanterliga teknik, och den potential till omedelbart ökade intäkter som den innebär för våra spel. Vi har redan kommit igång på ett bra sätt, och det ska bli spännande att se vad vi kan åstadkomma inom ramarna för det här samarbetet”, säger Ivan Leshkevich, VD för Mamboo Games.
“Mamboo är ett strålande tillskott till vårt växande utbud”, fyller Tobias Knutsson, Advertys VD, i. ”Deras spel ser fantastiska ut, har bra spelkänsla och är lätta att komma in i. Vi är stolta över att de vill samarbeta med oss och vi ser fram emot att få växa tillsammans nu när efterfrågan på annonseringsmöjligheter i spelsektorn bara ökar, i takt med att annonsörer kompletterar sin mediamix med spel och spelutgivare börjar använda de här nya monetäriseringslösningarna.”
Nyheten följer på Advertys nyligen utannonserade partnerskap med InMobi och Verizon Media, som gör det möjligt för ett brett spektrum av samarbetspartners och annonsörer att få tillgång till Advertys annonsytor inuti spel och därmed nå ut till större målgrupper i spelsektorn, maximera varumärkesexponeringen och utgivarnas monetärisering.
Samarbetet inleds i en dynamisk tid för såväl branschen som Adverty: intresset för annonsering inuti spel skjuter i höjden, samtidigt som Adverty har inlett ett nära samarbete med MOAT för tredjepartsverifiering av annonser och dessutom nyligen fått två patent kopplade till visningsbarhet godkända i USA. För närvarande rekryterar bolaget aktivt till ett flertal roller i alla delar av verksamheten för att förstärka organisationen.