Infinidat, en ledande leverantör av lagringslösningar för företag, har utsett Eric Herzog till Chief Marketing Officer (CMO). Eric Herzog har tidigare arbetat som chef på EMC och IBM.

Eric Herzog har drygt 30 års erfarenhet från lagringsbranschen och är van att hantera alla aspekter av marknadsföring, produkthantering och affärsutveckling i både nystartade företag och Fortune 500-företag. Han har bland annat blivit utsedd till “Marketer/CMO of the Year” (januari 2021), “Top 100 Hybrid Cloud Influencers” (mars 2021), och “Top 100 AI and Big Data Influencers” (mars 2020).

– Med sin stora erfarenhet och sina relationer inom enterpriselagring blir Eric en stor tillgång för Infinidat och hur vi ytterligare förstärker marknadspositionen i Norden och Benelux. Eric kommer att ha en viktig roll i hur vi påskyndar vår marknadstillväxt, säger Fredrik Arveskär, regionchef för Norden och Benelux på Infinidat.

I sin nya roll som CMO för Infinidat kommer Herzog att leda företagets globala marknadsförings- och varumärkesstrategi. Hans ansvar sträcker sig över produktmarknadsföring, go-to-market-strategier, varumärkesbyggande, marknadsföringsprogram, strategisk kommunikation, konkurrentanalys och förstärkning av relationer med branschpåverkare och intressenter.

– Infinidat är det mest innovativa bolaget som arbetar med företagslagring i stor skala i världen idag. Jag är oerhört entusiastisk över möjligheten att nå ut till varje företag och tjänsteleverantör som kommer att dra nytta av kraften och flexibiliteten i Infinidats lösningar. Med de bästa lösningarna i sin klass, exceptionellt stöd, motiverade kanalpartners och en spännande vision för framtiden kommer vi att expandera varumärket Infinidat till en ledande position inom företagslagring, säger Eric Herzog, CMO på Infinidat.