Fintechbolaget Findity, som hjälper företag hantera utlägg via kort och mobiltelefon, reser 50 miljoner kronor för att påskynda sin internationella expansion. Företagets två varumärken, Companyexpense och Findity, samlas under ett och samma tak, vilket möjliggör fullt fokus på fortsatt innovation och expansion.

Kapitalet kommer från privata investerare som Johan Blomquist, tidigare partner på Altor, Niklas de Bésche, tidigare vd för Meltwater, samt befintliga ägare och personal.

Finditys produkt för utlägg, representation, milersättning och tratamente används idag av mer än 30 000 kunder. Genom sitt white label-erbjudande förser företaget partners som American Express, BDO, Visma SPCS och Fortnox med lösningar för utläggshantering i sina respektive varumärken.

– Findity är i en spännande expansionsfas just nu. Med en produkt som våra kunder verkligen älskar, ett unikt white label-erbjudande för våra partners och en stark efterfrågan är möjligheterna fantastiska, säger Niklas de Bésche.

Efter att ha byggt en ledande position i Sverige ligger fokus nu på internationell expansion. Samtidigt byter företaget namn på sin produkt Companyexpense, som kommer att heta Findity.

– Vi ser en betydande efterfrågan från företag som vill förbättra medarbetarnas vardag och investeringen gör att vi kan stärka vår position internationellt. Det nya enade varumärket hjälper oss att fortsätta fokusera på innovation och förbättra vardagen för de som använder vår produkt, säger Patrick Olsson, vd för Findity.